مقالات پزشکی

درمان صد در صد اورژانسی فشار خون بالا در طب سنتی و اسلامی

درمان صد در صد اورژانسی فشار خون بالا در طب سنتی و اسلامی

بیماری فشار خون یکی از خطرناک ترین عارضه هایی است که با افزایش سن و به دلایل مختلفی نظیر چاقی یا اضافه وزن، عدم رعایت یک رژیم غذایی سالم، سبک زندگی ناسالم، مصرف سیگار و استرس و … به وجود می آید؛ فشار خون بالاست که می تواند آسیب های جدی را به بدن وارد کند تا جایی که حتی ممکن است زندگی فرد را مختل کند.

عوارضی همچون سکته های قلبی و مغزی، نارسایی کلیوی و … از جمله آسیب هایی است که فشار خون بالا به بدن وارد می کند. آگاهی درباره این بیماری و کنترل فشار خون با دستگاه فشار سنج از کارهایست که جهت پیشگیری از آن می شود انجام داد.

خوشبختانه امروزه روش های درمانی متعددی در طب نوین، طب سنتی و همین طور طب اسلامی برای این عارضه وجود دارد ؛ به دلیل اهمیت این بیمای و نقشی که در سلامت افراد بازی می کند، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در خصوص روش درمان اورژانسی فشار خون بالا در طب سنتی مطالبی را ارائه کنیم؛ پس تا انتها با وبسایت بیوتی سنتر همراه باشید.

درمان اورژانسی فشار خون بالا در طب سنتی

به منظور درمان صد در صد فشار خون راهکارهای متعددی در طب سنتی ارائه شده است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

مصرف رازیانه و زیره

مصرف رازیانه و زیره

 یکی از روش های درمان اورژانسی فشار خون بالا در طب سنتی استفاده از ترکیب رازیانه و زیره است. به این صورت که مقدار برابر از زیره و رازیانه را به همراه یک حبه قند کوچک آسیاب کنید و یک قاشق چای خوری از این مخلوط را صبح و شب بعد از غذا میل کنید. از این ترکیب برای درمان فشار خون بالا در دوران بارداری هم می توان استفاده کرد.

مصرف آب انگور هندی و عسل

یک قاشق غذاخوری آب انگور هندی را با عسل شیرین کرده و صبح ها مصرف کنید.

مصرف آب انگور تازه یا آب پرتقال و یا آب سبزیجات خام نظیر هویج و اسفناج

 این آب میوه ‌‌ها و سبزیجات دارای بتا کاروتن، پتاسیم و ویتامین C  هستند و می توانند برای پایین آوردن فشار خون مؤثر واقع شوند. در صورت مصرف هر کدام حال عمومی خود را با پزشک معالج درمیان بگذارید.

جوشانده تخم گشنیز

جوشانده تخم گشنیز

 یک قاشق چای خوری تخم گشنیز را با یک لیوان آب جوشیده، مخلوط کنید و دو بار در روز میل کنید. این جوشانده مدر است و برای کاهش فشار خون مفید است.

خوردن پودر سیر خشک یا دو حبه سیر تازه

 یکی از قدیمی ترین انواع درمان اورژانسی فشار خون بالا در طب سنتی، مصرف سیر است. به این منظور دو حبه سیر تازه یا نصف قاشق چای خوری پودر سیر خشک را در هنگام صبح مصرف کنید. بهتر است حبه های سیر برای مدت یک ساعت در شیر تازه خیسانده شده باشند. می توانید حبه ‌های سیر را بجوید و یا قورت دهید.

مصرف ترکیب زیره و زنجبیل

مصرف ترکیب زیره و زنجبیل

 یک قاشق چای خوری عصاره زنجبیل تازه را با یک قاشق چای خوری زیره پودر شده و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و روزی یک بار میل کنید.

حتما مشاهده کنید : آیا زشک و آب زرشک برای فشار خون بالا خوب است؟

درمان اورژانسی فشار خون بالا در طب اسلامی

در طب اسلامی هم برای درمان فشار خون بالا دستورات متعددی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

در طب اسلامی علل فشار خون بالا را استفاده از نمک زیاد، مواد غذایی با ترانس چربی بالا، خیارشور، انواع کوکوها، تخم مرغ و بالا رفتن بیش از حد از پله و نردبان می دانند .

  • یکی از انواع درمان اورژانسی فشار خون بالا در طب اسلامی، استفاده از برگ سداب است به این منظور هر شب قبل از خواب می توانید از این گیاه استفاده کنید تا باعث برطرف شدن غدد عفونی، دردهای پهلو و هم چنین تقویت مویرگ‌ها و کاهش فشار خون شود.
  • خوردن میوه تمشک به صورت روزانه هم باعث کاهش فشار خون، قلیایی شدن خون و درمان عفونت‌ها می‌شود. توت فرنگی هم از میوه‌ های مناسب برای کاهش فشار و قند خون است.
  • استفاده از آب لیمو ترش و لیمو شیرین  می تواند به فعال‌ سازی کلیه‌ ها و کاهش فشار خون و بر طرف شدن دانه ‌های چرکی پوست منجر شود؛ هم چنین ساقه و برگ سبزی جعفری هم در کاهش فشار خون و تأمین آهن بدن تأثیر گذار است.
  • مصرف سیب یا انار شیرین بعد از هر وعده غذایی نه تنها به هضم غذا کمک می ‌کند بلکه موجب کاهش فشار خون و تصفیه خونهم می ‌شود.
  • ورزش کردن هم نقش زیادی در کاهش فشار خون دارد به طوری که روزی ۲۰ دقیقه پیاده‌ روی، دوچرخه ‌سواری و شنای آرام می تواند منجر به کاهش فشار خون شود.
  • مصرف عسل طبیعی به تنظیم فشار خون، تقویت قلب و تسهیل جریان خون در بدن کمک کرده و از بروز سکته‌ های قلبی پیشگیری می کند.

کلام پایانی

درمان اورژانسی فشار خون بالا در طب سنتی به یکسری روش هایی اشاره می کند که شما به راحتی می توانید از آن ها در خانه استفاده کنید. با این حال اگر با وجود انجام دستورات فوق مشکل فشار خون شما برطرف نشد، لازم است حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *