مقالات پزشکی

درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی [خواص و فواید + نحوه مصرف]

درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی [خواص و فواید + نحوه مصرف]

درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی، یکی از موثرترین راه هایی است که می توان با استفاده از آن فشار خون بالا را کنترل کرد. فشار خون بالا یکی از بیماری هایی است که در صوت کنترل نشدن می تواند موجب بیماری های قلبی و سکته مغزی در افراد شود. از همین رو به شما توصیه می کنیم همواره با مصرف عرقیات برای فشار خون بالا، از سلامتی خود مراقبت کرده و خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش دهید.

درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی به این صورت انجام می شود که این عرقیات مایعات مازاد بدن را حذف کرده و به شل شدن رگ های خونی کمک خواهند کرد. ما در این مقاله قصد داریم با ما در بیوتی سنتر همراه شوید تا شما را با موثرترین عرقیات گیاهی که موجب درمان فشار خون و کنترل آن می شود، آشنا کنیم.

1.درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی؛ عرق ریحان

درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی؛ عرق ریحان

فواید:

ریحان در درمان بیماری هایی مانند فشار خون، سرماخوردگی، آنفولانزا، آرتریت و غیره بسیار موثر است. اوژنول موجود در برگ های ریحان با شل کردن رگ های خونی به کنترل فشار خون بالا کمک می کند. همچنین این گیاه سرشار از پتاسیم بوده و دانه های آن هم حاوی نوعی چربی مفید هستند که تمام این خواص به تنظیم فشار خون کمک خواهند کرد. نوشیدن چای و عرق ریحان یا جویدن ریحان خام برای کاهش فشار خون در طب سنتی توصیه می شود.

نحوه مصرف:

ابتدا باید 5 یا 6 برگ ریحان تازه را داخل یک و نیم فنجان اب در حال جوش ریخته و سپس اجازه دهید به آرامی دم بکشد. بعد از آن می توانید این چای فوق العاده را میل کرده و به کمک آن، سطح فشارخون خود را به حالت نرمال برگردانید. همچنین مصرف نصف استکان عرق ریحان به تعادل فشار خون شما کمک می کند.

هشدارها:

عرق و دمکرده ریحان ممکن است با برخی از داروهای کاهش کلسترول یا دیابت تداخل داشته باشد؛ بنابراین قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید. و میزان فشار خون خود را با دستگاه فشار سنج چک کرده و با پزشک خود در تماس باشید.

2.عرق بیدمشک برای کاهش فشار خون

عرق بیدمشک برای کاهش فشار خون

فواید:

یک روش دیگر برای درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی، مصرف عرق بیدمشک است. عرق بیدمشک خواص زیادی دارد و کمتر کسی پیدا می شود که با خواص بی نظیر این عرق آشنا نباشد. این عرق آرامشبخش بوده و برای درمان بسیاری از مشکلات گوارشی، قلب و عروق، کم خونی، کم خوابی، استرس، مشکلات جنسی و بسیاری موارد دیگر هم مورد استفاده قرار می گیرد. عرق بیدمشک سرشار از ژرانیون و پتاسیم بوده و به همین دلیل برای درمان و کاهش فشار خون بالا هم مفید می باشد.

نحوه مصرف:

برای کاهش فشار خون با این عرق باید هرشب قبل از خواب یک فنجان عرق بیدمشک را میل نمایید. بهتر است آن را با یک قاشق گلاب و یک قاشق عسل مصرف کنید.

هشدارها:

نوشیدن عرق بیدمشک بدون مواد شیرین کننده تا حد زیادی می تواند روی افت قند خون تاثیر داشته باشد. همچنین افراد مبتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی باید مصرف این عرق را قطع کنند.

3.عرق هل

عرق هل

فواید:

هل گیاهی پرخاصیت بوده و طبعی گرم و خشک دارد. عرق هل یکی از مفیدترین عرقیات برای فشار خون بالا به شمار می رود. همچنین این عرق برای درمان بیماری های دیگری مثل دیابت، روماتیسم و مشکلات پوست و مو هم مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه مصرف:

شما می توانید روزانه چند قطره عرق هل را داخل یک لیوان اب حل کرده و میل نمایید. همچنین می توانید از پودر یا عصاره هل در چای و خوراکی های دیگر هم استفاده کنید.

هشدارها:

مصرف بیش از حد هل به هیچ عنوان به افراد مبتلا به فشار خون توصیه نمی شود. بنابراین دوز مصرف عرق هل را از چند قطره بیشتر نکنید. همچنین افراد مبتلا به زخم معده باید برای مصرف این عرق احتیاط کنند.

حتما مطالعه فرمایید : داروهای گیاهی پایین آورنده فشار خون

4.عرق گل محمدی؛ از بهترین عرقیات برای فشار خون بالا

عرق گل محمدی

فواید:

گل محمدی یک گل زیبا و خوش عطر بو می باشد که از گونه های گل رز به شمار می رود. این گل از خواص بی شماری برای سلامتی برخوردار است که از آن جمله می توان به تنظیم فشار خون، کمک به بهبود گردش خون، رفع مشکلات قلبی، سلامت پوست و مو و… اشاره کرد.

نحوه مصرف:

شما می توانید حدود نصف استکان عرق گل محمدی را با نصف استکان آب ولرم ترکیب کرده و قبل از خواب میل کنید. در صورت تمایل می توانید یک قاشق چای خوری عسل و یا پودر دارچین هم به ترکیب اضافه کنید.

همچنین شما می توانید مقداری گل محمدی خشک شده را با یک لیوان اب روی حرارت بگذارید تا دم بکشد و به صورت روزانه از این دمنوش استفاده نمایید. البته حرارت زیاد خاصیت این دمنوش را از بین میبرد.

هشدارها:

مصرف بیش از حد این گیاه می تواند مشکلاتی مثل اسهال و دلدرد را به همراه داشته باشد.

حتما مطالعه کنید : درمان فشار خون مینیمم بالا در طب سنتی

5.عرق زیره سیاه

عرق زیره سیاه

فواید:

یک روش مفید دیگر برای درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی، استفاده از عرق زیره سیاه می باشد. زیره سیاه گیاهی پرخاصیت است که سرشار از آهن، پتاسیم، منیزیم و ویتامین سی می باشد. این گیاه علاوه بر اینکه به تنظیم فشار خون کمک می کند، روی مشکلات دیگر مثل چاقی و اضافه وزن، دیابت، تیروئید، مشکلات گوارشی، مشکلات پوستی و… هم موثر است.

نحوه مصرف:

بزرگسالان می توانند روزی 3 وعده از این عرق استفاده کنند. بهتر است در هر وعده مقدار یک چهارم استکان عرق زیره سیاه را با اب ترکیب کرده و میل نمایید.

هشدارها:

زیره سیاه باعث سقط جنین می شود و خانم های باردار به هیچ عنوان نباید از این ماده استفاده کنند. همچنین مصرف این گیاه در دوران قاعدگی هم باعث افزایش خونریزی خواهد شد.

نتیجه گیری

درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی یکی از بهترین روش ها برای درمان و کنترل فشار خون است. در این مطلب سعی کردیم بهترین عرقیات برای فشار خون بالا را به شما عزیزان معرفی کنیم. فراموش نکنید مصرف بیش از حد هیچکدام از این گیاهان خوب نیست. همچنین اگر داروی خاصی مصرف می کنید، پیش از مصرف هرگونه عرقیات گیاهی با پزشک خود مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *