مقالات پزشکی

عوارض نخوردن قرص فشار خون

عوارض نخوردن قرص فشار خون [تا مرگ یک قدم مانده!]

فشار خون یک بیماری جدی و خطرناک است، اما معمولا تا زمانی که آسیب زیادی به فرد وارد نشده باشد، هیچ علامتی مشخص و خاصی ندارد. به همین دلیل، اغلب برای بیماران سخت است که داروهای خود را به صورت مرتب و مداوم مصرف کنند. بنابراین ممکن است در برخی از مواد نسبت به مصرف مرتب داروها بی تفاوت باشند.

بسیاری از افراد تصور می کنند که اگر گاهی قرص های خود را مصرف نکنند و یا به طور کامل آن ها را قطع کنند با مشکل جدی رو به رو نخواهند شد، اما بهتر است بدانید که دارو های فشار خون بالا معمولا باید تا اخر عمر مصرف شود البته برخی از داروها باید در زمان بارداری قطع یا تغییر داده شوند.

برخی از افراد زمانی که قرص های فشار خون را مصرف می کنند و متوجه ایجاد تغییرات قابل توجه ای در بیماری خود می شوند، ممکن است بخواهند دارو را کاهش دهند یا به طور کامل آن را متوقف کنند. ما در این مقاله از وبسایت بیوتی سنتر قصد داریم تا شما را با عوارض نخوردن قرص فشار خون آشنا کنیم.

عوارض نخوردن قرص فشار خون

برخی از داروهای فشار خون ممکن است باعث علائم ترک شوند که معمولاً این علائم بسیار خفیف هستند اما گاهی اوقات می توانند برای فرد خطرناک باشند. این مشکل را به نام “سندرم ترک” می شناسند که فعالیت بیش از حد سیستم عصبی سمپاتیک است که موجب بروز علائم زیر می شود.

  • سردرد
  • اضطراب
  • تحریک
  • حالت تهوع

افزایش سطح فشار خون به میزان قبل از درمان یا حتی بالاتر از ان در افراد مبتلا به فشار خون بسیار خطرناک است و ممکن است برای فرد مشکلات جدی را ایجاد کند. دو علائم آخر یعنی تحریک و حالت تهوع معمولا نادر هستند اما در صورت بروز می توانند خطرناک باشند. به همین دلیل است که قطع داروها بسیار خطرناک است. بنابراین قبل از این که قرص های فشار خونتان تمام شود نسبت به تهیه قرص های جدید اقدام کنید.

عوارض نخوردن قرص فشار خون

در صورتی که در شرایطی بحرانی هستید و یا خارج از شهر هستید و به قرص های خود دسترسی ندارید یا به هر دلیلی نمی توانید قرص های جدید خریداری کنید ممکن است علائم گفته شده را داشته باشید که این علائم معمولا پس از شروع مجدد قرص ها بدون نیاز به درمان دیگر یا مراجعه به پزشک برطرف می شود.

فراموش نکنید که با نظر خود مصرف داروها را کاهش ندهید و یا قرص ها را نصف نکنید زیرا کاهش دوز ممکن است باعث شود فشار خونتان از کنترل خارج شود. بنابراین در هر شرایطی سعی کنید قرص های خود را به موقع و میزانی که پزشک در نظر گرفته است، مصرف نمایید و از چک کردن فشار خون با دستگاه فشار سنج خانگی قافل نشوید .

حتما مطالعه کنید : داروهای گیاهی پایین آورنده فشار خون

عوارض مصرف بیش از حد قرص های فشار خون

در صورتی که مطمئن نیستید که قرص های فشار خون خود را مصرف کرده اید یا خیر، ممکن است در نهایت دو دوز مصرف کنید. که عواقب مصرف دو دوز به داروهای خاصی که مصرف می کنید بستگی دارد. در ادامه برخی از عوارض جانبی مصرف بیش از حد داروهای رایج فشار خون را برای شما ذکر می کنیم.

  • مسدود کننده های بتا
  • مشکل در تنفس
  • تاری یا دوبینی
  • ضربان قلب نامنظم
  • سبکی سر
  • ضربان قلب تند یا کند
  • شوک ناشی از فشار خون بسیار پایین
  • نارسایی قلبی

اگر یک دوز قرص فشار خون را حذف کنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر یک دوز قرص فشار خون را حذف کنم چه اتفاقی می افتد؟

در صورتی که به هر دلیلی یک نوبت دارو را فراموش کردید، باید به محض یادآوری آن را مصرف کنید، مگر اینکه به زمان بعدی مصرف دارو نزدیک باشید. فراموش کردن یک نوبت از قرص فشار خوردن خطر زیادی برای شما به دنبال ندارد.

داشتن برنامه ریزی دقیق برای مصرف قرص های فشار خون به شما کمک می کند که داروهای خود را در زمان مشخصی هر روز مصرف کنید. علاوه بر مصرف داروهای خود در یک زمان از روز، ممکن است مصرف آنها در زمان خاصی از روز و به صورت چند نوبت برای شما مفید باشد که این میزان مصرف باید توسط پزشک شما توصیه شود.

اگر چند روز مصرف قرص فشار خون را قطع کنیم چه خطری برای ما به همراه دارد؟

به هیچ عنوان نباید بدون مشورت با پزشک مصرف قرص های خود را برای چندین روز قطع کنید. در برخی موارد، پزشکان ممکن است از شما بخواهند که قرص های فشار خون خود را برای مدت کوتاهی قطع کنید تا بتوانند فشار خون (BP) شما را بدون آنها ارزیابی کنند. بنابراین می توان گفت عوارض نخوردن قرص فشار خون در این زمان کمتر است.

البته باید گفت که برای قطع مصرف چندین روزه قرص های فشار خون بهتر است از قبل با مشورت پزشک دوز خود را کاهش دهید و سپس مصرف آن ها را قطع کنید.

قطع کامل مصرف قرص های فشار خون معمولا برای زمانی است که فشار خون شما به دلیل بیماری خیلی پایین آمده است و این قطع دارو فقط تا زمانی است که در خصوص آن بیماری بهبودی کامل پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *