مقالات پزشکی

لیست لوازم کاشت مو؛ وسایل و تجهیزات لازم برای کاشت مو + کارایی

لیست لوازم کاشت مو؛ وسایل و تجهیزات لازم برای کاشت مو + کارایی

کاشت مو یک روش درمانی بسیار قابل قبول برای افرادی است که دوست دارند ظاهر زیباتری داشته باشند. این روش اگر چه ممکن است کمی زمان بر باشد، اما نتیجه بسیار خوبی دارد. اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه دارید تا با لوازم کاشت مو آشنا شوید بهتر است با در بیوتی سنتر همراه باشید زیرا در ادامه قصد داریم به معرفی وسایل مورد نیاز برای کاشت مو و کاربرد هر کدام از آن‌ها بپردازیم.

وسایل کاشت مو چیست؟

مهم‌ترین وسایلی که برای کاشت مو به کار میرود عبارتند از:

میکرو پانچ

برای برداشتن گرافت‌ها (که فولیکول‌های مو نیز نامیده می‌شود) به یک مته یا سوزن نیاز است. این ابزارها معمولاً دارای قطر ۰.۶ میلی متر تا ۱ میلی متر هستند. اندازه این ابزار در کلینیک‌ها متفاوت است و برای انواع مختلف کاشت مو متفاوت است؛ بنابراین ابزار باید برای هر بیمار به صورت جداگانه و برای یک درمان شخصی انتخاب شود.

ظرف کشت

پس از برداشتن گرافت‌ها، آن‌ها را در ظرف کشت قرار می‌دهند. این ظرف حاوی ماده خاصی است که در آن موها در خارج از سر باقی می‌مانند و می‌توان آن‌ها را بعداً در آن قرار داد و هنوز زنده هستند. به لطف ظرف کشت، ذخیره و استفاده از گرافت ها برای تیم پزشکی و پزشک پیوند مو آسان تر است.

قلم ایمپلنت DHI

ایمپلنتDHI  یک ابزار قلم مانند با یک سوزن تو خالی است. تیم عمل، گرافت‌ها را یکی یکی در سوزن تو خالی قرار می‌دهد. جراح از قلم استفاده می کند و پیوندها را برای کاشت به پوست سر وارد می‌کند. این به فولیکول‌ها شانس زنده ماندن بیشتری می‌دهد.

میکروموتور

دستگاه میکروموتور برای کاشت انواع مو و ناخن به کار گرفته می‌شود در روش کاشت مو میکروگرافت از دستگاه میکروموتور استفاده می‌شود. این روش به گونه‌ای است که این دستگاه از بانک مو برداشته می‌شود و سپس از آن برای کاشت موی جلوی سر استفاده می‌شود. روش کاشت مو با استفاده از دستگاه میکروموتور نسبت به روش‌های دیگر درد و خونریزی کمتری دارد و همچنین عمل کاشت مو طی یک تا دو ساعت انجام می‌شود. از دیگر مزیت استفاده از این روش می‌توان به  نداشتن زخم در محل کاشت اشاره کرد.

تیغ بیستوری

تیغ بیستوری لبه وسیعی دارد که به سمت بالا حالت قوس مانندی دارد. برای قرار دادن دسته بیستوری لازم است تا تیر را با استفاده از یک سوزن گیر بگیرید و شیاری که روی دسته تیغ بیستوری قرار دارد را با سوراخ روی تیر در یک راستا قرار دهید و سپس مطمئن شوید که دسته بیستوری با تیغ زاویه مناسبی داشته باشد. سپس تیر را رو به جلو ببرید تا به طور کامل روی دستگاه قرار گیرد. به این نکته مهم توجه داشته باشید که هیچ گاه برای درآوردن تیغ بیستوری از دست استفاده نکنید بلکه این کار را با استفاده از یک سوزن گیر انجام دهید.

بی حسی موضعی

بی حسی موضعی

کاشت مو همیشه با  بی حسی موضعی انجام می‌شود. بیهوشی تضمین می‌کند که در طول کشیدن و پیوند گرافت‌ها درد نداشته باشید. در برخی از کلینیک‌ها می‌توانید بیهوشی بدون سوزن را انتخاب کنید که به معنای ۷۰ درصد درد کمتر از کاشت موی سنتی است.

داروی اپی نفرین

از داروی اپی نفرین برای درمان اضطراری و آلرژی استفاده می‌شود زیرا داروی اپی نفرین باعث تنگ شدن رگ‌های خونی می‌شود و در نتیجه مسیرهای ورود هوا در ریه را باز می‌کند.

صندلی درمان

برای کاشت مو، یک صندلی درمانی با کیفیت بالا و راحت لازم است. کاشت مو به طور متوسط ​​حدود ۴ تا ۸ ساعت طول می‌کشد. همچنین باید بتوانید به راحتی به پشت و شکم خود دراز بکشید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با لوازم کاشت مو آشنا کنیم البته وسایل دیگری هنگام درمان کاشت مو به کار برده می‌شوند، اما این وسایل مهم‌ترین ابزار هر کلینیکی هستند. برای کاشت مو بهتر است به کلینیک‌هایی مراجعه کنید که گواهی سلامت بهداشت دارند و از دستگاه‌های به روزی نیز استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *