مقالات پزشکی

لیست مراکز اجاره دستگاه اکسیژن ساز و نکات مهم در هنگام کرایه دستگاه تولید اکسیژن

نکاتی در مورد دستگاه اکسیژن ساز و معرفی چند مرکز اجاره آن

با گسترش همه گیری کرونا و شدت گرفتن آن، احتیاج افراد به دستگاه اکسیژن ساز به سرعت بالا رفته است. البته فقط کرونا عامل ایجاد این تقاضا نیست، آلودگی هوا هم باعث بیماری های تنفسی شده و متاسفانه افرادی با بیماری های زمینه‌ای یا مشکلات تنفسی، احتیاج به دستگاه اکسیژن پیدا می‌کنند. دراین مطلب اطلاعاتی در زمینه دستگاه اکسیژن ساز و همچنین معرفی چند مرکز در تهران برای اجاره آن ارائه شده است.قبل از هرگونه اقدام برای خرید و یا اجاره دستگاه اکسیژن ساز خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دستگاه تولید اکسیژن چیست؟

دستگاه تولید اکسیژن چیست؟

دستگاه تولید اکسیژن چیست؟

دستگاه اکسیژن ساز یک نوع دستگاه پزشکی است، که اکسیژن هوا را متمرکز می‌کند. هوای اتمسفر حدود 78 درصد نیتروژن، 21 درصد اکسیژن و یک درصد باقی‌مانده هم گازهای دیگر است. دستگاه تولید اکسیژن، این هوا را می‌گیرد سپس آن را از طریق صافی، فیلتر می‌کند و در نهایت نیتروژن را دوباره به هوا برمی‌گرداند و روی اکسیژن باقی مانده کار می‌کند. این اکسیژن که از طریق یک کانول فشرده و توزیع می‌شود، در حدود 90 تا 95 درصد خالص است. یک شیر فشار در متمرکزکننده ها به تنظیم عرضه اکسیژن کمک می‌کند که از 1 تا 10 لیتز در دقیقه متغیر است.

اکسیژن از طریق لوله دمیده می‌شود تا بیما بتواند اکسیژن خالص تنفس کند. مزیت این دستگاه‌ها قابل حمل بودن و قابلیت استفاده 24 ساعته و 7 روز هفته است. اکسیژن سازها می‌توانند حداقل 5 تا 10 لیتر اکسیژن در روز تامین کنند.

چه کسانی به دستکاه اکسیژن ساز نیاز دارند؟

چه کسانی به دستکاه اکسیژن ساز نیاز دارند؟

چه کسانی به دستکاه اکسیژن ساز نیاز دارند؟

گاهی اوقات میزان اکسیژن در خون ما می‌تواند کمتر از حد طبیعی باشد. آسم شدید طولانی مدت، فشارخون ریوی، بیماری انسداد مزمن ریه، فیبروز ریوی، سرطان ریه، بیماری‌هایی مانندآنفولانزا و کوید برخی از مشکلات سلامتی هستند که ممکن است باعث کاهش سطح اکسیژن شوند. این افراد اغلب نیاز به دستگاه اکسیژن دارند.

هنگامی که سطح اکسیژن بسیار پایین باشد ممکن است نیاز به مصرف اکسیژن اضافی یا اکسیژن درمانی داشته باشیم. یکی از راه‌های آن استفاده از دستگاه اکسیژن ساز است. نرسیدن اکسیژن کافی به خون، باعث وضعیتی به نام هیپوکسی می‌شود که باعث آسیب دیدن قلب، مغز و یا سایر اندام‎‌ها می‌شود.

لیست مراکز اجاره دستگاه اکسیژن ساز؟

لیست مراکز اجاره دستگاه اکسیژن ساز؟

لیست مراکز اجاره دستگاه اکسیژن ساز؟

با توجه به نوع، کیفیت، حجم و خدماتی که دستگاه اکسیژن ساز ارائه می‌دهد، قیمت اجاره دستگاه متفاوت است، ولی به طور معمول از حدود یک میلیون و ششصد شروع شده و تا شش میلیون تومان هم می‌رسد. البته این مقادیر با تغییر تعداد روزهای در اختیار بودن دستگاه هم فرق می‌کند.

برای اجاره دستگاه اکسیژن ساز، شرکت‌های زیادی در تهران وجود دارند که با مراجعه به اینترنت می‌توانید لیست دقیقی از آنها به دست بیاورید. ولی برای مثال چند شرکت در مناطق مختلف تهران به شما معرفی می‌کنیم.

1 – شرکت جهان پخش آرام

آدرس : تهران- منطقه 22 – شهرک گلستان – بالاتر از میدان اتریش- بلوار لاله تلفن : 44769108 – 021

2- شرکت تجهیزات پزشکی آسام طب :

این شرکت در تمامی نقاط تهران خدمت رسانی می‌کند. فقط کافی است با تلفن های شبانه ‌روزی آن تماس بگیرید. 55435624-021

3 – شرکت پزشک تجهیز :

آدرس : تهران – خیابان رودکی جنوبی- کوچه ادبی- پلاک 22 – واحد یک شماره تلفن : 09129474369

4 – فروشگاه تجهیزات پزشکی شفاتل :

آدرس: تهران – خیابان ستارخان – خیابان حبیب اللهی تلفن :41484000 – 021

نکات مهم در هنگام اجاره دستگاه اکسیژن ساز

نکات مهم در هنکام اجاره دستگاه اکسیژن ساز

نکات مهم در هنکام اجاره دستگاه اکسیژن ساز

  • شما نباید از دستگاه اکسیژن در خانه استفاده کنید مگر آنکه توسط پزشک تجویز شده باشد. دریافت اکسیژن اضافی بدون تجویز، بیش از آنکه مفید باشد، ممکن است باعث مشکلاتی مانند مسمومیت، می‌ گردد. با مشورت با پزشک معالج می‌توانید تشخیص دهید که آیا واقعاً به اکسیژن درمانی نیاز دارید یا خیر؟ همچنین پزشک می‌تواند تعییین کند که چه مقدار اکسیژن و برای چه مدت باید مصرف کنید.
  • در هنگام تحویل دستگاه، حتماً از سلامت آن مطمئن شوید تا از مشکلات احتمالی هنگام برگشت کالا پیشگیری نمایید.
  • از خیس شدن دستگاه جلوگیری کنید.
  • از سیگار کشیدن و یا نزدیکی دستگاه به شعله گاز در هنگام استفاده خودداری کنید. همیشه حداقل دو متر بین آتش و دستگاه وجود داشته باشد.
  • هیچ دریچه ای را بر روی دستگاه مسدود نکنید زیرا ممکن است بر روی عملکرد آن تاثیر بگذارد.
  • به طور دوره ای دستگاه خود را بررسی کنید تا از دریافت اکسیژن کافی مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *