مقالات پزشکی

ماسک n100 ؛ مشخصات و کارایی

ماسک n100 ؛ مشخصات و کارایی

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و وجود دیگر ویروس‌های خطرناک در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم جان انسان به طور پیوسته در حال تهدید شدن است. روش‌های مختلفی برای حفظ جان انسان‌ها در برابر بیماری‌های عفونی وجود دارد که بدون تردید استفاده از ماسک یکی از موثرترین آن‌ها به شمار می‌رود.

ماسک N100 به عنوان یکی از ماسک‌های پزشکی پرطرفدار در بازار شناخته شده که عملکرد فوق‌العاده موثری در برابر نفوذ میکروب‌ها و همچنین ذرات خارجی از خود نشان می‌دهد. این ماسک در مقایسه با دیگر ماسک‌ها به ویژه ماسک‌های n95 برتری‌هایی دارد که نباید از کنار آن‌ها به سادگی گذشت. این محافظ های صورت تا همین چند وقت پیش شاید به همین راحتی قابل دسترس نبودند اما با گسترش هر چه بیشتر ویروس کرونا در سرتاسر جهان موارد تولید و عرضه آن‌ها در ابعادی وسیع گسترش پیدا کرد. در ادامه با موارد استفاده از ماسک N100 آشنا شده و کاربردهای آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا شما بیشتر با این محصول آشنا شوید:

کارایی و موارد استفاده از ماسک N100

موارد استفاده از ماسک N100

موارد استفاده از ماسک N100

به طور کلی همه ماسک‌ها محافظ یکسانی نیستند و دارای تفاوت هایی در ساختار خود هستند.

ماسک N100 در اصل برای حفاظت استفاده‌کنندگان از استنشاق ذرات غیرنفتی ساخته شده‌اند و مطابق با استانداردهای OSHA، آن‌ها باید مانع از ورود 99.97 درصد ذرات به شرط پوشیدن و استفاده صحیح شوند. این ماسک‌ها برای سابیدن، سنباده‌زنی، فرآوری مواد معدنی و سایر فعالیت‌هایی که خطرات ناشی از نفت آن‌ها را تهدید نمی‌کند، ایده آل هستند.

افرادی که در سایت‌های ساختمانی، در مناطق پردازش مواد غذایی خشک و در ایستگاه‌های فرآوری کشاورزی کار می‌کنند قادر خواهند بود تا از این ماسک‌ها بهره‌مند شوند.

تمام ماسک‌های N100 موجود در فهرست EnviroSafetyProducts مورد تأیید NIOSH هستند.

مشخصات و کارایی ماسک N100

مشخصات و کارایی ماسک N100

ماسک N100 در انواع فیلتردار و بدون فیلتر عرضه می‌شود که بنابر نوع کاربرد آن می‌تواند تفاوت‌هایی داشته باشد. همچنین شایان ذکر است که ماسک N100 استفاده‌هایی در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار داشته و در برابر عوامل بیگانه باکتریایی عملکردی کاملا حفاظتی دارد. این ماسک در برابر ویروس‌ها هم تاثیرات قابل توجهی داشته و در آزمایشگاه‌ها، دندانپزشکی‌ها و بسیاری دیگر از مراکز پزشکی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ماسک‌ها که در بسته‌های چندتایی هم عرضه می‌شوند به محیط زیست آسیبی نرسانده و تجزیه‌پذیر هستند. ماسک‌های N100 دارای بافتی نرم هستند که باعث راحتی مصرف‌کننده در استفاده از آن می‌شود.

ماسک N100 قابلیت فیلتر کردن ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون را داشته و در برابر گرد و غبار، فیوم، میست، آرسینک و کادمیم مقاوم است که همین امر اجازه ورود این ذرات به حلق مصرف‌کننده را نخواهد داد.

ماسک‌ یکبار مصرف N100 دارای طراحی کانتور حرفه‌ای به منظور سازگاری عینک بوده و همچنین در برابر بخار کردن سطح شیشه عینک عملکردی خیره کننده دارد. البته طراحی جالب توجه پل بینی هم در این امر نقش داشته و مانع از نفوذ میکروب از درزها و اطراف ماسک می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *