مقالات پزشکی

پالس اکسیمتر دقیق چه مارکی خوبه؟ بررسی دقیق ترین پالس اکسیمترهای بازار ایران

پالس اکسیمتر دقیق چه مارکی خوبه؟ بررسی دقیق ترین پالس اکسیمترهای بازار ایران

از پالس اکسیمتر برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون و میزان ضربان قلب استفاده می شود؛ این دستگاه در منزل بسیار کاربردی است و می تواند باعث نجات جان بیماران شود. برای کار با پالس اکسیمتر باید دقت لازم را داشت تا عدد اکسیژن خون به درستی خوانده شود. در این مقاله از بیوتی سنتر چند مارک خوب از پالس اکسیمتر دقیق را به همراه مشخصات آن ها معرفی می کنیم.

پالس اکسیمتر(Pulse Oximeter)  چیست ؟

پالس اکسیمتر با نام های دستگاه اندازه‌گیری اکسیژن خون، دستگاه تست اکسیژن خون یا دستگاه سنجش اکسیژن خون در بازار بین افراد شناخته می شود. از این دستگاه برای تعیین درصد اکسیژن اشباع در خون و سنجش میزان ضربان قلب در دقیقه استفاده می شود. به عبارت علمی تر باید بگوییم که با استفاده از پالس اکسیمتر دقیق می توان تعداد مولکول‌ های هموگلوبین ترکیب شده با خون را اندازه گرفت و بر اساس یک ارزیابی لگاریتمی پایه امکان تعیین نسبت آن ها را به کل هموگلوبین های بدن وجود دارد.

حتما مشاهده کنید : برای تهیه پالس اکسیمتر و اطلاع از قیمت و خرید انواع این دستگاه به سایت بیوتی سنتر مراجعه کنید.

نحوه مکانیزم دستگاه پالس اکسیمتر

دقیق ترین روش برای بدست آوردن عدد درصد اکسیژن اشباع خون، نمونه خون و تست ABG است ولی چون نمی توان این آزمایش را همیشه انجام داد، استفاده از دستگاه پالس اکسیمتر یک راه قابل اطمینان برای این کار است. برای کار با این دستگاه انگشت به آن وصل شده و از نوک انگشت یک پرتو نور عبور داده می شود و از این طریق می توان میزان جذب هموگلوبین در جریان خون را بدست آورد. دستگاه این جذب نور را برای تخمین غلظت اکسیژن خون می خواند. خون با رنگ قرمزتر نشان دهنده وجود اکسیژن بیشتر در خون است؛ ولی اگر رنگ آن مایل به بنفش یا آب باشد به این معنی است سطح اکسیژن خون پایین نشان داده می شود.

حتما مطالعه کنید : نحوه استفاده از پالس اکسیمتر

موارد استفاده دستگاه پالس اکسیمتر

  • بررسی میزان اکسیژن مورد نیاز بدن
  • بررسی توانایی فرد برای افزایش سطح فعالیت خود
  • کاربرد آن قبل، بعد و حین عمل جراحی که بیمار بیهوش است
  • برای تشخیص بیماری آپنه خواب
  • بررسی نحوه تنفس بیمار در خواب
  • مشاهده کارکرد داروها در بیماران ریوی
  • قبل از خرید دستگاه پالس اکسیمر به این نکات توجه کنید

در نظر گرفتن این نکات و فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب و خرید پالس اکسیمر می توان محصولی با کیفیت و با طول عمر خوبی را تهیه کرد.

  • دستگاه انتخابی باید دارای دقت اندازه گیری بالا باشد به طوری که احتمال خطای آن بیش از 2 درصد نباشد.
  • دستگاه پالس اکسیمتری که انتخاب می کنید باید دارای صفحه نمایش چرخان با نور پس زمینه باشد.
  • پالس اکسیمتر انتخابی باید باتری با ماندگاری شارژ 30 تا 40 باشد تا مدت ها نیازی به تعویض باتری نباشد.
  • مجهز بودن دستگاه به علائم هشدار برای آگاهی دادن در زمان کمبود باتری، کمبود سطح اکسیژن خون، تعداد کم ضربان قلب و یا موقعیت نامناسب بدن.
  • دستگاه پالس اکسیمتر خریداری شده باید به طور کامل انگشت را بپوشاند و تناسب داشته باشد.
  • پالس اکسمتری که انتخاب می کنید باید حتما دارای ضمانت و گارانتی از سوی شرکت سازنده باشد.

پالس اکسیمتر دقیق چه مارکی خوبه ؟ چند پالس اکسیمتر محبوب 2022

نمونه دستگاه های پالس اکسیمتر که در ادامه معرفی می شوند از لحاظ قیمت، دقت و کیفیت نسبت به سایر برندها در جایگاه بالاتر و بهتری قرار دارند. بهترین مارک پالس اکسیمتر انگشتی کدام برند می باشد؟

۱- پالس اکسیمتر چویس مدل (C29)

پالس اکسیمتر چویس مدل (C29)

این پالس اکسیمتر بسیار دقیق و بی نقص و مطمئن است که وجود تنظیماتی چون قابلیت خاموشی خودکار، سنجش اکسیژن اشباع خون و دنبال کردن ریتم طبیعی قلب با دقت بالای%۲± ، طول عمر بالای باتری و مجهز بودن به نمایشگر ۶ حالته و LED آن را به وسیله ای کاربردی تبدیل کرده است. این دستگاه برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون افراد دارای 3 سال تا سنین بالاتر مناسب بوده و در بیماران دارای شرایط خاص و افراد با پوست تیره نیز بدون خطا اکسیژن خون را اندازه می گیرد. پالس اکسیمتر چویس مدل C29 در کلینک ها و خانه مورد استفاده قرار می گیرد.

 ۲- پالس اکسیمتر جامپر مدل (۵۰۰E)

وزن سبک 29 گرم، سرعت و دقت اندازه گیری، داشتن قابلیت خاموشی به صورت خودکار، مجهز به سیستم اعلام هشدار باتری ، نمایشگر LED و تنظیمات دستی حالت بی صدا و صدادار از جمله ویژگی های پالس اکسیمتر جامپر مدل ۵۰۰E است. این دستگاه قابلیت برآورد دقیق میزان ضربان قلب در یک دقیقه را دارد هر چند نمی تواند میانگین ضربان قلب را محاسبه کند.

3- پالس اکسیمتر انگشتی برند ایتالیایی (fazzini)

از قدیمی ترین برندهای تولید دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون می توان از برند ایتالیایی fazzini نام برد. محصولات این برند از دقت بالا و سهولت استفاده برخوردارند و به سیستم قطع خودکار مجهز بوده و دارای تنظیمات منو و نمایشگر LED ۶ حالت نمایش تصویر هستند. قابلیت کارکرد بالا تا مدت زمان ۳۰ ساعت، کم مصرف بودن و مناسب برای مصرف خانگی و بیمارستانی از دیگر ویژگی های مهم پالس اکسیمتر انگشتی برند ایتالیایی fazzini است.

جمع بندی

اگر قصد خرید یک پالس اکسیمتر دقیق را دارید توصیه می کنیم حتما به برند و نحوه کارکرد دستگاه توجه ویژه کنید تا انتخاب با کیفیت و خوبی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *