مقالات پزشکی

پایین آوردن فشار خون بالا با آبلیمو [اورژانسی و فوری در منزل]

پایین آوردن فشار خون با آبلیمو

‌یکی از بیماری هایی که امروزه به خاطر شیوه نادرست زندگی و استفاده از مواد غذایی مضر گریبان گیر افراد زیادی می باشد، فشار خون است. بالا رفتن فشار خون می تواند مشکلات جدی و خطرناکی در پی داشته باشد؛ یکی از این عوامل مهم که می تواند علائم بیماری فشار خون یا هایپرتنشن را در افراد تشدید کند سبک زندگی است.

نوع مواد غذایی مصرفی، تحرک بدنی و ورزش، استرس و غیره از جمله عواملی هستند که در تعیین نوع سبک زندگی افراد مختلف نقش دارند.   اما اکثر مردم بنا به شرایط زندگی خود از تغییر سبک زندگی خود اجتناب می کنند.

به همین خاطر افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، به دنبال راه حلی سریع و اورژانسی برای پایین آوردن فشارخون بالا می گردند. یکی از این راه ها استفاده از آبلیمو می باشد.

پایین آوردن فشار خون فوری توسط آبلیمو یک روش مناسب و درمانی خانگی است که در مواقع ضروری می تواند بسیار کمک کننده باشد. در این مقاله از وبسایت بیوتی سنتر قصد داریم در مورد پایین آوردن فشار خون با آبلیمو مطالبی را برای شما بیان کنیم.

تاثیر آبلیمو بر فشار خون

گاهی اوقات لازم است که در موارد اورژانسی برای کاهش فشار خون اقداماتی انجام داد. یکی از روش هایی که می توان در مواقع لازم از آن استفاده کرد، پایین آوردن فشار خون با آبلیمو است. از لحاظ علمی استفاده از آبلیمو تاثیر زیادی در کاهش فشار خون دارد. طی تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که مصرف روزانه آبلیمو برای افراد مبتلا به فشار خون بسیار در کنترل آن مفید بوده است.

پایین آوردن فشارخون بالا فوری توسط آبلیمو امکان پذیر می باشد؛ زیرا املاحی که در این ماده غذایی وجود دارند، تاثیرات مثبتی در کاهش فشار خواهند داشت. ترش مزه بودن آبلیمو و داشتن اسید سیتریک در ترکیب آن موجب شده که به پایین آوردن فشارخون فوری کمک کند.

اسید سیتریک برای جذب کلسیم و منیزیم مفید بوده که این مواد برای کنترل و کاهش فشار خون موثر هستند. آبلیمو دارای املاح دیگری مانند پتاسیم و سدیم می باشد که این ها نیز به پایین آمدن فشار خون کمک می کنند.

به طور کلی لیمو و آبلیمو اثرات مناسبی در کاهش فشار خون دارند. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در لیمو می توانند خطرات فشار خون بالا را کاهش دهند. علاوه بر آبلیمو پوست آن هم دارای املاحی است که برای پایین آوردن فشار خون فوری اثر گذار خواهد بود.

روش مصرف آبلیمو برای پایین آوردن فشار خون

روش مصرف آبلیمو برای پایین آوردن فشار خون

هر زمان که فشار خون شما بالا بود، برای جلوگیری از عوارض ناشی از آن و کاهش فوری فشار خون، یک الی دو قاشق آبلیمو را با یک لیوان آب ترکیب کرده و میل نمایید.

برای پایین آوردن فشار خون با آبلیمو می توانید از سیر و پیاز هم استفاده کنید. ترکیب سیر، پیاز و آبلیمو فشار خون بالا را کنترل کرده و آن را کاهش می دهند. برای این کار کافی است که چند حبه سیر ترجیحا 3 حبه، را له کرده و یک پیاز را به صورت ریز خرد کنید، سپس با چهار لیوان شیر (کم چرب یا شیر سویا) بجوشانید، با صاف کردن آن توسط صافی ترکیب به دست آمده را داخل یخچال بگذارید و با افزودن آب لیمو(3 عدد) به آن می توانید این ترکیب را برای پایین آوردن فشار خون بالا فوری استفاده کنید.

دقت داشته باشید که فشار خون خود را قبل و بعد از مصرف این دارو های خانگی توسط دستگاه فشار خون چک کرده و تغییرات را به پزشک معالج گزارش دهید.

جمع بندی

در این مقاله پایین آوردن فشار خون با آبلیمو را بررسی کردیم. تاثیراتی که آبلیمو برای کاهش دادن فشار خون دارد، در زمان های ضروری به کمک شما می آید. با بررسی های انجام گرفته، این موضوع ثابت شده است که استفاده روزانه لیمو ترش و آبلیمو تاثیر بسزایی در تنظیم فشار خون دارند. با بیان این مطالب تلاش کردیم، اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم تا در مواقع لازم با بهره گیری از آن بتوانید برای کاهش فشار خون کاری انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *