مقالات پزشکی

درمان فشار خون بالا با سیر

درمان فشار خون بالا با سیر

آلیسین یک ماده طبیعی موجود در گیاه سیر است که وقتی وارد بدن می شود یکی از پروتئین های افزایش دهنده فشار خون در بدن به نام آنژیوتانسین 2 را مختل می کند. سیر باعث می‌شود تا پروتئینی که فشار خون را بالا می برد مهار شود. یکی دیگر از مواد موثر و موجود در سیر پلی سولفید نامیده می شود که توسط گلبول های قرمز در خون جذب شده و گازی تولید می کند که سولفید هیدروژن نام دارد. سولفید هیدروژن رگ های خونی را گشاد می کند و باعث کاهش و درمان فشار خون در بدن می شود. سیر دارای گوگرد است. گوگرد می تواند برای تصفیه کبد مفید واقع شود. سیر علاوه بر تاثیرات مثبتی که بر روی کاهش فشار خون دارد، کلسترول و چربی های مضر را نیز از بین می برد.

تا انتها با ما در سایت بیوتی سنتر همراه باشید تا به طور دقیق موارد مربوط به درمان فشار خون بالا با سیر را بررسی نماییم.

درمان قطعی فشار خون با سیر

درمان قطعی فشار خون با سیر

یکی از گیاهان که در طب سنتی برای درمان فشار خون بالا مورد استفاده قرار می گیرد سیر است. تأثیرات شگرف سیر برای درمان فشار خون و خواص بسیار ترکیب سیر و عسل، برای کنترل فشار خون بالا باعث شده تا امروزه بسیاری از مردم به جای استفاده از داروهای شیمیایی، از این گیاه برای کاهش کلسترول و همچنین کاهش فشار خون استفاده کنند. وجود ماده‌ای طبیعی در سیر به نام آلیسین باعث می‌شود که این گیاه خواص ضد باکتری داشته باشد و عملکردی شبیه پنی سیلین ضعیف شده داشته باشد. همان طور که می‌دانید پنی سیلین یک آنتی بیوتیک است؛ اما سیر به صورت طبیعی دارای این آنتی بیوتیک بوده که برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند آلرژی، التهاب لوزه و کنترل و درمان فشار خون مفید است.

نحوه استفاده از سیر برای کاهش فشار خون

با توجه به نتایج به دست آمده از افرادی که مبتلا به پرفشاری خون بوده‌اند و به صورت مرتب ۱۲ هفته هر روز سیر مصرف کرده‌اند، فشار خون آن ها ۱۰ درصد کاهش یافته است. برای کنترل و کاهش فشار خون سیر باید به صورت خام مصرف شود. چرا که سیر پخته شده مواد مفید خود را از دست می دهد و دیگر آلیسین در آن موجود نیست که بتواند پروتئین های افزایش دهنده فشار خون را مهار کند. برخی از افراد سیر را به صورت خام و مانند قرص مصرف می کنند؛ اما برخی افراد معتقدند که سیر باید جویده شود تا بتواند تاثیر مثبتی بر کاهش فشارخون داشته باشد. مصرف سیر ممکن است برای برخی از افراد عارضه هایی نظیر آلرژی های پوستی، کهیر و یا سرگیجه ایجاد کند. به همین منظور توصیه می‌شود که قبل از مصرف خودسرانه سیر برای کاهش فشار خون از افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید.

حتما مشاهده کنید : بهترین دستگاه فشار سنج خانگی ایرانی و خارجی با دقت بالا

تاثیر مصرف سیر بر کاهش فشار خون

تاثیر مصرف سیر بر کاهش فشار خون

برخی از نتایج به دست آمده از تحقیقات متفاوت نشان می‌دهد کسانی که دارای فشار خون بالا بودند و روزانه به مدت 5 ماه از سیر و مکمل های آن استفاده کردند، به میزان قابل توجهی شاهد کاهش فشارخون بوده‌اند. منظور از مکمل های سیر پودر سیر، ترشی سیر یا روغن سیر است که می‌توان از انواع آن برای کاهش و درمان فشار خون استفاده کرد. به طور کلی می‌توان گفت که نتایج تحقیقات نشان دهنده این امر است که سیر تنها فشار خون افرادی که دارای فشار خون بالا هستند را کاهش می‌دهد و می‌توان از مشتقات دیگر آن نیز برای کاهش فشار خون استفاده کرد. دوز مصرف سیر و مشتقات آن بستگی به نیاز هر فرد دارد؛ اما استفاده از مشتقات آن ممکن است افراد را دچار مشکلاتی نظیر سوزش سر دل، اسهال و یا حتی حالت تهوع کند.

معمولاً به خانم های باردار و افرادی که اختلالات خونریزی دارند توصیه می شود که سیر مصرف نکنند. سیر از لخته شدن خون در رگ ها نیز جلوگیری می‌کند؛ بنابراین افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند نمی توانند از سیر استفاده کنند. چرا که ممکن است عوارض جانبی برای آن ها داشته باشد و با خطر خونریزی یا کبودی مواجه شوند.

حتما مشاهده کنید : درمان فشار خون بالا در بارداری و دوران شیردهی

سیر جایگزین داروهای فشار خون؟

سیر خواص بیشماری دارد و بر اساس تحقیقات انجام شده خواص دارویی بسیاری دارد که از نظر علمی ثابت شده هستند. درست است که سیر خواص شگفت انگیزی دارد و پزشکان برای استفاده از آن و نقش بسزایی که در کاهش فشار خون دارد اتفاق نظر دارند؛ اما نمی توان گفت که می توان سیر را جایگزین داروهای کنترل فشار خون کرد. چراکه کاری بسیار خطرناک است و هیچگاه توصیه نمی شود. افرادی که دارای فشار خون هستند در معرض ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و بیماری های کلیه هستند. به همین خاطر باید حتماً داروهای خود را سر وقت مصرف کنند. نمی توان گفت که تنها مصرف سیر به جای داروها می‌تواند موثر باشد.

دیده شده که فشار خون بالا موجب آسیب های چشمی و سایر آسیب‌های جدی به قسمت های مختلف بدن می شود؛ بنابراین بهتر است در کنار مصرف داروها از سیر نیز برای کاهش فشار خون استفاده کنید. موارد متعددی مانند استفاده از رژیم غذایی سالم و مناسب، انجام حرکات ورزشی منظم و پرهیز از مصرف سیگار و دخانیات می‌تواند موجب شود که فشار خون کاهش پیدا کند. عوامل زیادی هستند که بر افزایش فشار خون تاثیر دارند؛ مانند استرس، افزایش وزن، مصرف الکل و استفاده از غذاهای آماده یا پرچرب، نمک نیز یکی از مواردی است که فشار خون را بالا می برد؛ اما گیاهانی مانند سیر نیز می توانند در کاهش فشار خون موثر باشند و معجزه کنند.

امیدواریم از مطالعه مقاله درمان فشار خون بالا با سیر در سایت بیوتی سنتر استفاده لازم را برده باشید، شما عزیزان می توانید برای خرید انواع تجهیزات پزشکی از جمله خرید دستگاه فشار سنج و… از طریق همین سایت اقدام به ثبت سفارش خود نمایید.

سئوالات متداول : 

ماست و سیر برای فشار خون خوب است یا بد؟

ترکیب ماست و سیر را می‌توان به‌عنوان یکی از درمان‌های خانگی برای کنترل فشار خون معرفی کرد. هم ماست و هم سیر باعث کاهش مقدار چربی تجمع یافته در عروق می‌شوند و با مسدود کردن سبب کاهش فشار خون می‌گردند. با مصرف ماست و سیر از افزایش فشار خون و گرفتگی رگ و حملات قبلی جلوگیری نمایید. برای درست کردن ماست و سیر ابتدا سیر را له کنید و سپس به ماست اضافه‌ نمایید

آیا سیر ترشی فشار خون را بالا میبرد؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که سیر ترشی نیز همانند سیر می‌تواند فشار خون را کاهش دهد اما باید گفت من سیر ترشی فشار خون را بالا می‌برد چراکه سرکه و نمک موجود در آن باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود و درنتیجه اگر شما به فشار خون بالا مبتلا هستید از خوردن آن جدا خودداری نمایید.

به طور کلی استفاده از ترشیجات و مواد غذایی دارای نمک برای کسانی که مشکل فشار خون دارند، ممنوع است. بعضی از سیر ترشی‌ها بسیار پرنمک هستند و فشار خون افراد با خوردن آن به شدت افزایش پیدا می‌کند. حتی‌الامکان از خوردن زیاد سیر ترشی اجتناب کنید تا مشکلی برای سلامتیتان به وجو نیاید.

تداخل سیر با داروهای فشار خون چگونه است؟

عمده‌ی تداخل سیر با داروهای ضد انعقاد خون است، افرادی که داروهای ضد انعقاد خون را مصرف می‌کنند باید بدانند که سیر می‌تواند با این دسته از داروها تداخل داشته باشد. نتیجه این تداخل خونریزی در فرد و مختل شدن تست‌های انعقادی می‌باشد. در این میان دارو‌هایی از قبیل هپارین و وارفارین دارای بیشترین شدت تداخل هستند. احتمال آنکه اشکال مختلف سیر از جمله پودر سیر، روغن، عصاره و… آن با داروهای مختلف تداخل داشته باشد، بسیار زیاد است اما باید گفت که شدت آن به میزان ماده تداخل بستگی دارد‌. معمولا پس از بعد از گذشت بیست‌ و چهار ساعت اول، علایم و نشانه‌های تداخل دارویی را مشاهده خواهید کرد. اگر داروهایی از قبیل داروهای فشار خون، مکمل‌های ویتامینی، داروهای بدون نسخه پزشک، برخی از خوراکی‌ها، داروهای گیاهی را مصرف می‌کنید، حتما با پزشک مربوطه مشورت نمایید.

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”آیا سیر فشار خون را بالا می‌برد یا پایین؟” answer-0=”مصرف سیر باعث افت فشار خون می‌شود. طی تحقیقات انجام شده، اگر فردی به طور مدام و به مدت 12 هفته مصرف سیر را در رژیم غذایی خود قرار دهد، شاهد افت 10 درصدی فشار خون خواهد شد. درباره نحوه مصرف سیر برای کاهش فشار خون باید گفت که آن را به صورت خام مصرف کنید چراکه سیر پخته شده هیچ تاثیری در کاهش فشار خون ندارد. اگر نمی‌توانید سیر را به صورت خام مصرف کنید می‌توانید آن را با عسل ترکیب کنید. بهتر است از عسل تک گل استفاده نمایید تا اثرگذاری آن بیشتر شود. ” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”چرا سیر باعث افت فشار می‌شود؟” answer-1=”درون سیر ماده‌ای به نام آلیسین وجود دارد که این ماده فعالیت آنژیوتانسین 2 را مهار می‌کند. در نظر داشته باشید که این پروتئین باعث افزایش فشار خون شده و آلیسین با مهار آن سبب افت فشار خون می‌شود. باید اشاره کرد که سیر دارای پلی سولفید بوده که در گشاد شدن عروق خونی نقش دارد.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *