مقالات پزشکی

ماسک روشن کننده پوست

ماسک روشن کننده پوست

امروزه ماسک ها نقش بسیار پررنگی در روتین های مراقبتی پوست دارند و هرکدام برحسب کارکرد و نحوه اثرگذاری ، برخی از مشکلات را رفع می کنند . زمان اثرگذاری ماسک ها به دو دسته تقسیم می شود

  1. ماسک هایی که بلافاصله پس از مصرف تاثیرشان قابل رویت است
  2. ماسک هایی که برای اثر گذاری مستلزم یک دوره مداوم استفاده هستند.

ماسک های روشن کننده پوست از دسته دوم اثرگذاری هستند و برای مشاهده نتیجه قطعی باید دوره مصرف آن ها کامل شود.

در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین و تاثیرگذارترین ماسک های روشن کننده پوست را بررسی کنیم و سپس آن ها را آموزش دهیم.

  • ماسک روشن کننده پوست ( مناسب برای پوست معمولی)

ماسک روشن کننده پوست ( مناسب برای پوست معمولی)

ماسک روشن کننده پوست ( مناسب برای پوست معمولی)

مواد لازم : کشک ، پرتقال

ابتدا پوست پرتقال را جدا کرده و اجازه دهید برای چند روز زیر نور آفتاب به خوبی خشک شوند سپس آن ها را آسیاب و با مقداری کشک مخلوط کنید، ماسک به دست آمده را برای بیست دقیقه بر روی پوست تمیز قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

  • ماسک روشن کننده پوست زردچوبه و آبلیمو

ماسک روشن کننده پوست زردچوبه و آبلیمو

ماسک روشن کننده پوست زردچوبه و آبلیمو

مواد لازم : آرد نخود، زردچوبه، آبلیمو و یا ماست

زرچوبه به دلیل خاصیت روشن کنندگی یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در این نوع ماسک ها می باشد.

یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک قاشق آرد نخود به خوبی مخلوط کنید ، در صورتی که پوست چربی دارید از آبلیمو و اگر پوستتان معمولی  است از ماست برای روان کردن ماسک استفاده کنید . مخلوط به دست آمده را بیست و پنج دقیقه بر روی صورت قرار دهید و پس از خشک شدن، آن را اسکراب کنید.

برای گرفتن بهترین نتیجه دوبار در هفته  این ماسک را بر روی پوست قرار دهید.

  • ماسک روشن کننده پوست شیر، عسل، آبلیمو

ماسک روشن کننده پوست شیر، عسل، آبلیمو

ماسک روشن کننده پوست شیر، عسل، آبلیمو

مواد لازم: شیر، عسل، آبلیمو

چند قاشق شیر را با مقداری عسل و آبلیمو مخلوط کنید تا خمیر لطیفی به دست آید، این خمیر را برای مدت سی دقیقه بر روی صورت و گردنتان قرار دهید سپس آن را با آب سرد به خوبی بشویید. برای نتیجه گرفتن از این ماسک باید سه بار در هفته از این مخلوط  استفاده کنید. پس از مصرف پوستتان شفاف، روشن و لطیف خواهد بود.

  • ماسک روشن کننده پوست آب گوجه فرنگی و ماست

ماسک روشن کننده پوست آب گوجه فرنگی و ماست

ماسک روشن کننده پوست آب گوجه فرنگی و ماست

مواد لازم: جو دو سر، آب گوجه فرنگی و ماست

جو دو سر را آسیاب کنید به گونه ای که دانه ها اندازه متوسط داشته باشند سپس یک قاشق غذاخوری از همه مواد را با هم مخلوط کنید و برای سی دقیقه بر روی پوست قرار دهید، پس از گذشت زمان ماسک را با آب معمولی بشویید.

آب گوجه فرنگی به دلیل خاصیت ضد آکنه شناخته شده است و تمام آلودگی و جرم ها را از منافذ خارج می کند در نتیجه سبب روشن شدن پوست می شود، پودر جو پوست را به خوبی لایه برداری کرده و ذرات مرده را از روی آن بر می دارد . ماست نیز دارای خواص ضد جوش و ضد لک است.

در صورتی که آرد جو شما اندازه مناسبی داشته باشد که باعث آسیب و خراشیدگی‌ پوست نشود شما می توانید هنگام شستن ماسک آن را بر روی پوست خود اسکراب کنید.

  • ماسک روشن کننده پوست شیر خشک، آب پرتقال

ماسک روشن کننده پوست شیر خشک، آب پرتقال

ماسک روشن کننده پوست شیر خشک، آب پرتقال

مواد لازم: شیر خشک، آب پرتقال، آرد جو

یک قاشق غذاخوری از آرد جو و شیر خشک را با دو قاشق غذاخوری آب پرتقال مخلوط کرده و برای پانزده دقیقه بر روی پوست تمیز و شسته شده قرار دهید و سپس با آب خنک بشویید.

این ماسک را می توانید یک تا دو بار در هفته استفاده کنید.

شیرخشک به دلیل داشتن لاکتیک اسید خاصیت سفید کنندگی بالایی دارد و با مخلوط کردن این ماده با آب پرتقال این خاصیت افزایش می یابد و تمامی پوست های مرده را جدا کرده لک ها را کمرنگ می کند.

  • ماسک روشن کننده پوست موز و عسل

ماسک روشن کننده پوست موز و عسل

ماسک روشن کننده پوست موز و عسل

مواد لازم: یک عدد موز رسیده، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری آبلیمو

در یک کاسه موز را له کرده و دیگر مواد را به آن اضافه کنید، صورت  و دست خود را با شوینده مناسب شسته و خشک کنید. ماسک را با نوک انگشتان بر روی صورت و گردن قرار دهید پس از گذشت پانزده دقیقه با آب معمولی بشویید . برای اثر بخشی دو بار در هفته از این مخلوط طبیعی استفاده کنید.

این ماسک علاوه بر خاصیت روشن کنددگی اثرات آبرسانی ، ضد آکنه و ضد لک نیز دارد.

  • ماسک روشن کننده پوست پوست پرتقال

ماسک روشن کننده پوست پوست پرتقال

ماسک روشن کننده پوست پوست پرتقال

مواد لازم: پودر پوست پرتقال، پودر چوب صندل، آبلیمو و آب

یک قاشق غذاخوری از پودر پوست پرتقال همراه با یک قاشق از پودر چوب صندل را با محلول آب و آبلیمو ترکیب کنید سپس برای ۱۵ دقیقه روی پوست شسته شده قرار دهید و سپس با آب خنک بشویید، به دلیل قوی بودن ترکیبات، از این ماسک تنها یکبار در هفته استفاده کنید.

این ماسک روشن کننده فقط برای افراد دارای پوست چرب و مستعد آکنه مناسب است و دیگر گروه های پوستی نباید از آن استفاده کنند.

  • ماسک روشن کننده پوست سیب زمینی

ماسک روشن کننده پوست سیب زمینی

ماسک روشن کننده پوست سیب زمینی

مواد لازم: یک عدد سیب زمینی متوسط

یکی از شناخته شده ترین روشن کننده های پوست سیب زمینی است و دو راه برای استفاده از این ماسک وجود دارد، شما می توانید سیب زمینی را پوست گرفته و سپس آن را برش های نازک بزنید و این ورقه ها را بر روی پوست خود قرار دهید. در راه دوم ابتدا باید سیب زمینی را به خوبی رنده کرده، آن را بر روی توری ریخته و آب آن را بگیرید سپس با یک برس تمیز این محلول را بر روی پوست قرار دهید.

در هر دو صورت این ماسک باید برای بیست دقیقه روی صورت قرار بگیرد و پس از گذشت این مدت آن را با آب ولرم بشویید.

کلام آخر

توجه داشته باشید مصرف بیش از اندازه هر نوع ماسک می تواند موجب صدمات پوستی شود در نتیجه از هر کدام از این ماسک ها فقط به دفعات گفته شده استفاده کنید. ممکن است اثرات ماسک ها خانگی دیرتر قابل رویت باشد اما قطعا عوارض ماسک های شیمیایی را ندارند و موجب صدمه به پوست نمی شوند. در نهایت امیدواریم از مطالعه مقاله بهترین ماسک روشن کننده پوست در سایت بیوتی سنتر استفاده لازم را بده باشید و شما عزیزان می توانید برای خرید انواع لوازم و تجهیزات پزشکی به سایت ما مراجعه و سفارش خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *