مقالات پزشکی

هیالورون پن چیست؛ کاربرد، تأثیرگذاری، مضرات و نحوه کار آن چگونه است؟

هیالورون پن چیست؛ کاربرد، تأثیرگذاری، مضرات و نحوه کار آن چگونه است؟

افراد به‌خصوص خانم‌ها همیشه به دنبال راهکارهای تازه از عمل جراحی زیبایی گرفته تا استفاده از لیزر، بوتاکس و تزریق ژل در جهت جوان‌سازی و رسیدگی به پوست خود هستند. در این بین اسید هیالورونیک یک ترکیب شیمایی آلی است و از کاربرد آن می‌توان به کاهش و رفع چین‌وچروک‌ها و جوان‌سازی پوست در زیبایی اشاره کرد. این ماده با داشتن خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی قوی خود توانسته از جایگاه محکمی در بخش سلامت و زیبایی پوست برخوردار شود. امروز قصد داریم در این مطلب کاربرد، تأثیرگذاری، مضرات و نحوه کار با دستگاه هیالورون پن جهت زیبایی پوست و درفع چین و چروک آن آشنا شویم پس با ما همراه باشید.

هیالورون پن چیست؟

هیالورون پن چیست؟

هیالورون پن چیست؟

هیالورون پن یک دستگاه ایمن برای تزریق اسید هیالورونیک به زیرپوست است. درگذشته از هیالورون پن برای تزریق انسولین به کار گرفته می‌شد تا اینکه پس از مدتی مشخص شد می‌توان با استفاده از این دستگاه به‌راحتی و بدون هیچ دردسری از به خطر افتادن سلامت فرد، کلیه چین‌وچروک‌های لب و صورت و گردن را برطرف نمود. درعین‌حال این روش بهترین راه جهت برجسته ساختن لب‌ها هم محسوب می‌گردد.

نحوه عملکرد دستگاه هیالورون پن

نحوه عملکرد دستگاه هیالورون پن

نحوه عملکرد دستگاه هیالورون پن

کار با دستگاه هیالورون پن بسیار ساده است. این دستگاه قادر است تا مقادیر مشخص از اسید هیالورونیک را در عمق اپیدرم پوست تزریق کند. در این روش میزان خونریزی، درد و جراحت به کمترین حد خود می‌رسد به همین علت این روش استفاده شده در جهت زیبایی پوست را غیرتهاجمی می‌دانند. میزان ماندگاری برای جوان‌سازی آبرسانی با استفاده از این دستگاه در حدود 8 ماه به طول می‌انجامد. با این‌وجود هر چه شما بیشتر به مراقبت از سلامت پوست خود بپردازید مطمئناً آثار استفاده از هیالورون پن بیشتر خواهد بود.

برای صحبت از نحوه عملکرد دستگاه هیالورون پن گفته می شود در هنگام استفاده از دستگاه به منظور حجم دادن به لب‌ها در ابتدا یک بی‌حسی موضعی در ناحیه تزریق قرار داده می‌شود. بعد از آن عمل تزریق با استفاده از دستگاه بر روی لب‌ها انجام شده و هیالورون پن با فشار زیاد هوای درون خود اسید هیالورونیک را وارد ناحیه زیرپوست لب‌ها می‌کند. به‌کاربردن این روش در جوان‌سازی لب‌ها میزان تورم کمتری را به همراه خواهد داشت و فرد در زمان بسیار کوتاه‌تری دوران نقاهت را طی می‌کند. به طور معمول 3 ساعت پس از عمل تزریق تورم لب‌ها از بین می‌رود. تنها باید توجه داشت برای درمان باید چند جلسه متوالی این کار توسط پزشک انجام شود.

عوارض و مضرات هیالورون پن

عوارض و مضرات هیالورون پن

عوارض و مضرات هیالورون پن

به‌طورکلی گفته می‌شود استفاده از این دستگاه جهت رفع چین‌وچروک‌ها، حجم دادن به لب‌ها عوارضی به دنبال نداشته است. اما در خصوص یک سری از بیماری‌ها باید موارد احتیاط را به عمل آورد و از این روش استفاده نکرد. ازاین‌دست موارد می‌توان به بیماری‌هایی زیر اشاره نمود.

  • وجود تب‌خال‌های دهانی در صورت تمایل به برجسته‌سازی لب‌ها با این روش
  • مشکلات پوستی ناشی از بیماری مزمن خودایمنی مانند لوپوس
  • افرادی که دچار بیماری دیابت هستند
  • کسانی که دچار بیماری سرطان می‌باشند
  • در نهایت منع استفاده برای زنان باردار

به‌طورکلی اسید هیالورونیک یک‌ماده‌ای است که  خود بدن، آن را به شکل طبیعی تولید می‌کند. پس به طور حتم پس از تزریق و ورود آن به بدن احتمال تولید حساسیت وجود نخواهد داشت. اما گفته می‌شود بهتر است انجام این تزریق توسط فردی متخصص و آموزش‌دیده در این زمینه انجام شود تا امکان به‌وجودآمدن آثار و عوارض ناشی از تزریق نامناسب از بین برود. با این وجود امکان پیش آمدن عوارضی از قبیل عدم تقارن صورت پس از انجام تزریق، امکان عفونت و جای زخم پس از استفاده، بزرگ شدن بیش از اندازه لب ها و یا حتی شکل نامطلوب آن، تغییر رنگ پوست در ناحیه تزریق و این دست از عوارضی که ممکن است به دنبال هر عمل زیبایی بر روی پوست پیش آید، همچنان وجود دارد. در صورتیکه این کار توسط فرد ماهر و متخصص انجام شود دیگر جای نگرانی نخواهد داشت.

بیوتی سنتر مرکز فروش انواع محصولات و لوازم تزریق با بهترین کیفیت از بهترین برندها می باشد.

کاربرد و استفاده هیالورونیک در کجاست؟

کاربرد و استفاده هیالورونیک در کجاست؟

کاربرد و استفاده هیالورونیک در کجاست؟

هیالورونیک به عنوان یک ماده آبرسان قوی در ترکیبات بسیاری از کرم‌های آبرسان به چشم می‌خورد. این ماده به طور طبیعی هم در بدن یافت می‌شود و در واقع با گذشت زمان و یا عواملی نظیر تابش مستقیم آفتاب بر روی پوست سبب شده تا این ماده کم‌کم از بین برود و در نهایت به‌صورت چین‌وچروک‌های روی پوست پدیدار شود. ازآنجایی‌که اسید هیالورونیک برای حفظ رطوبت، ترمیم بافت‌ها و انعطاف‌پذیری پوست مهم است و نیز سبب رشد و ترمیم کلاژن و الاستین می‌گردد؛ افراد همواره به دنبال استفاده از آن برای زیبایی پوست خود می‌باشند. بنابراین استفاده از این ماده جهت حجیم سازی لب، گونه‌ها و در کل کانتورینگ صورت بسیار مناسب است.

به‌غیراز کاربرد آن در زیبایی پوست، استفاده از هیالورونیک در درمان بیماری‌هایی نظیر آرتروز، خشکی چشم، خشکی بینی، آب مروارید و غیره نیز کاربردی است. اسید هیالورونیک می‌تواند مقادیر بالایی از آب را به سمت خود جذب کند و باتوجه‌به اینکه حجم زیادی از بدن انسان از آب تشکیل شده است و برای سلول‌ها به‌خصوص پوست اهمیت فراوان دارد. از این رو کاربرد اسید هیالورونیک در مصارف پزشکی بسیار زیاد شده است.

هیالورون پن تا چه میزان می‌تواند بر روی زیبایی تأثیرگذار باشد؟

هیالورون پن تا چه میزان می‌تواند بر روی زیبایی تأثیرگذار باشد؟

هیالورون پن تا چه میزان می‌تواند بر روی زیبایی تأثیرگذار باشد؟

هیالورون پن با تزریق اسید هیالورونیک به بخش عمیق از لایه پوست همواره به عنوان بهترین و کم‌خطرترین گزینه برای زیباسازی و رفع چین و چروک های پوست به شمار می‌رود. به‌واقع با استفاده از این دستگاه حجم موردنظر اسید هیالورونیک به شکلی دقیق بدون هیچ ناهماهنگی در سایر بخش‌هایی از پوست تزریق شده و وارد بخش زیرین پوست می‌گردد. شاید دیده باشید برخی افراد پس از تزریق ژل یا فیلر در لب‌های خود دچار برجستگی های ناهماهنگ در ناحیه تزریق می شوند و این به دلیل استفاده از سوزن برای تزریق است درحالی‌که با استفاده از دستگاه هیالورون پن این مشکلات دیگر به وجود نخواهد آمد.

بیوتی سنتر مرکز فروش آنلاین انواع چسب تزریق درجه یک و با کیفیت در ایران میباشد.

کلام آخر

این روزها استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای جوان‌سازی و بازگشت زیبایی بسیار بیشتر از قبل شده است و ما شاهد ورود ابزارهای مفید و با کمترین عارضه در این زمینه‌ها هستیم. هیالورون پن یکی از انواع این دستگاه‌ها است که توانسته کمک شایانی به متخصصان پوست و زیبایی کند. بهتر است قبل از هرگونه اقدام در جهت استفاده از این امکانات با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کرده و از راهنمایی‌شان بهره ببرید. با کمی مطالعه و استفاده از مشاوران متخصص در زمینه زیبایی پوست می‌توان با قاطعیت عملکرد هیالورون پن به عنوان دستگاهی ساده و پرکاربرد در درمان قطعی برای ازبین‌بردن چروک‌ها را بیان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *