مقالات پزشکی

قرص b2 برای زود انزالی و عوارض آن

قرص b2 برای زود انزالی + عوارض

قرص B2 یا بوپرنورفین، یک ماده مخدر نیمه صنعتی است و از تبائین به دست می‌آید. تبائین خود در کنار مورفین و کدئین و … از ترکیبات تریاک است که از مشقات خشخاش محسوب می‌شود. این قرص که با نام‌های تجاری Subutex و Suboxone هم شناخته می‌شود، نوعی مسکن ضد درد قوی است و با اینکه جز مواد مخدر محسوب می‌شود، با توجه به برخی خواص، به عنوان درمانی برای اعتیاد یا به عنوان ماده تأخیری و درمان زود انزالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله به صورت اختصار با قرص B2 آشنا شده و کاربردها و نحوه مصرف این قرص را بررسی می‌کنیم و از تأثیر مصرف قرص B2 برای زود انزالی و عوارض و خطرات ناشی از مصرف خودسرانه آن آگاه می‌شویم.

قرص بی 2 (B2) چیست؟

قرص بی 2 (B2) چیست؟

قرص بی 2 (B2) چیست؟

همان‌طور که گفته شد، این قرص یک ماده مخدر است ولی برخی افراد از قرص B2 برای زود انزالی و درمان آن استفاده می‌کنند. ماده اصلی تشکیل دهنده این قرص بوپرنورفین (Buprenorphine) است که علاوه بر قرص، به صورت آمپول، پچ پوستی و ایمپلنت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده بوپرنورفین در رده درمانی داروهای مخدر قرار دارد و در دسته شیمیایی اپیوئیدها طبقه‌بندی شده است. اپیوئیدها مثل مورفین، مجموعه ترکیباتی هستند که با تأثیر بر اعصاب مرکزی بدن، علاوه بر کاهش احساس درد در فرد، می‌توانند موجب تأخیر در انزال آقایان نیز بشوند. گفتنی است که این قرص توانسته است در سال 2002 میلادی مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را کسب کند.

کاربرد قرص بی 2 (B2) چیست؟

کاربرد قرص بی 2 (B2) چیست؟

کاربرد قرص بی 2 (B2) چیست؟

همان‌طور که گفته شد، قرص B2 دارای خواصی است که آن را برای کاربردهایی مثل ترک اعتیاد، کاهش درد و درمان زود انزالی قابل استفاده کرده است. با توجه به این که مصرف این ماده دارای عوارض و خطرات فراوانی است، بیشترین استفاده از قرص B2 در کلینیک‌های ترک اعتیاد انجام می‌گیرد که در دوزهای 0.4، 2 و 8 میلی‌گرم برای معتادان تجویز می‌شود. با توجه به اینکه ماده بوپرنورفین نسبت به مواد مخدری مثل هروئین وابستگی کمتری ایجاد می‌کند، آثار مخدری کمتری دارد و ترک آن دارای علائم و عوارض محدودتری است، به عنوان جایگزینی برای مواد مخدر برای معتادان در حال ترک در نظر گرفته می‌شود. این ماده با کاهش حس لذت مصرف مواد مخدر و کاهش دردهای ناشی از ترک مواد، در روزهای اول فرایند ترک برای بیماران تجویز می‌شود تا مراحل ترک کردن را برای معتادان قابل تحمل و آسان کند.

علاوه بر این، با توجه به خاصیت ضد درد بودن این ماده، برخی از پزشکان از آن به عنوان داروی مسکن برای کاهش برخی دردها استفاده می‌کنند. این نکته قابل ذکر است که با توجه به وجود داروها و درمان‌های بسیار کم خطر و بی خطر، پزشکان استفاده از قرص B2 برای زود انزالی را با توجه به عوارض این قرص توصیه و تجویز نمی‌کنند.

حتما بخوانید : آمپول درمان زود انزالی و عوارض مخرب آن

نحوه مصرف قرص بی 2 (B2)

نحوه مصرف قرص بی 2 (B2)

نحوه مصرف قرص بی 2 (B2)

نحوه مصرف قرص B2 برای زود انزالی یا به عنوان داروی ترک اعتیاد یا برای تسکین درد، به صورت زیر زبانی است؛ یعنی برای مصرف این قرص باید آن را در زیر زبان قرار داد و با پرهیز از جوییدن و قورت دادن آن، به قرص مهلت داد تا به آسانی در زیر زبان حل شده و جذب شود. در زمان حل شدن قرص باید از خوردن و آشامیدن هر ماده غذایی خودداری کرد. با توجه به خطرات شدید بالقوه مصرف این قرص، مصرف آن حتماً باید با تجویز و تحت نظر یک پزشک متخصص انجام شود. علاوه بر این برای مصرف این قرص باید به چند نکته مهم توجه کرد:

  • پزشک خود را حتماً از سایر دارو‌ها یا مواد مخدری که مصرف می‌کنید آگاه کنید.
  • پزشک معالج خود را از مصرف این قرص مطلع کنید.
  • دوز و زمان مصرف دارو حتماً باید تحت نظر پزشک باشد.
  • تزریق این قرص بسیار خطرناک و مرگبار است.
  • این قرص حتماً باید به صورت زیرزبانی مصرف شود و بلعیدن و جویدن آن خطرناک است.
  • مصرف این قرص بیشتر از دوز تجویز شده خطر آفرین و مرگبار است و باید فاصله زمانی بین دوزهای مصرفی رعایت شوند.
  • برای جلوگیری از بروز نشانه‌های ترک اعتیاد، اتمام مصرف این دارو باید به صورت تدریجی انجام شود.

مصرف این قرص برای افراد زیر 15 سال ممنوع است. علاوه بر این، بیماران تنفسی یا کلیوی یا بیماران دچار کم خونی نباید از این دارو مصرف کنند. همچنین استفاده از این دارو در زمان مسمومیت الکلی ممنوع است. خانم‌های باردار یا شیرده برای جلوگیری از بروز مشکل برای جنین یا نوزادانشان نباید از قرص B2 مصرف کنند.

حتما بخوانید : معرفی قوی ترین داروی زود انزالی پزشکی

عوارض قرص بی 2 (B2) چیست؟

عوارض قرص بی 2 (B2)

عوارض قرص بی 2 (B2)

از آن جایی که این قرص در رده مواد مخدر قرار دارد، مصرف آن دارای عوارض است. وجود همین عوارض شدید و خطر ایجاد وابستگی باعث شده که قرص B2 برای زود انزالی مورد استفاده قرار نگیرد. این عوارض در دو دسته خفیف و شدید دسته بندی می‌شوند. عوارض خفیف این دارو شایع‌تر هستند ولی عوارض شدید آن، احتمال بروز کمتری دارند و در صورت بروز آنها، باید فوراً به اورژانس مراجعه نمود.

عوارض خفیف:

  1. سردرد
  2. دل درد
  3. حالت تهوع
  4. یبوست
  5. تعرق
  6. خستگی و ضعف بدنی
  7. بدن درد و کمر درد
  8. اضطراب و افسردگی
  9. آبریزش بینی
  10. اختلال خواب
  11. کاهش اشتها
  12. مشکل انزال در مردان

عوارض شدید:

  1. کهیر
  2. یرقان
  3. تب
  4. تغییر رنگ ادرار به رنگ تیره یا سرخ
  5. ورم صورت و بدن
  6. مشکلات تنفسی
  7. گیجی
  8. توهم
  9. کاهش یا ضعیف شدن نبض

عوارض دیگری نیز ممکن است در صورت مصرف این دارو پدیدار شوند و مصرف کننده باید در صورت بروز هرگونه حالت غیر طبیعی پس از مصرف، با پزشک معالج تماس گرفته و کسب راهنمایی کند.

بیوتی سنتر تخصصی ترین مرکز فروش تجهیزات پزشکی

آیا قرص بی 2 (b2) باعث دیر انزالی در مردان می‌شود؟

آیا قرص بی 2 (b2) باعث دیر انزالی در مردان می‌شود؟

آیا قرص بی 2 (b2) باعث دیر انزالی در مردان می‌شود؟

قرص B2 همانند بعضی مواد مخدر، عوارضی مانند تأخیر در انزال برای مردان را به همراه خود دارد که این عارضه باعث شده افرادی از قرص B2 برای دیر انزالی و به عنوان قرص تأخیری استفاده کنند. اما نکته مهم در این خصوص این است که این قرص در مرحله اول یک ماده مخدر است تا یک دارو! استفاده خودسرانه از این قرص، علاوه بر اینکه می‌تواند مرگبار باشد، می‌تواند فرد مصرف کننده را به راحتی در دام اعتیاد بیندازد. عوارض مصرف قرص B2 برای زود انزالی به حدی زیاد و خطرناک است که استفاده از آن در این کاربرد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. گزارش‌های متعددی ثبت شده است که افرادی که برای درمان زود انزالی از این قرص و حتی در دوزهای خیلی کم مصرف کرده‌اند، به زودی دچار وابستگی به این ماده مخدر شده و کنترل مصرف خود را از دست داده‌اند.

وابستگی شدید به این ماده مخدر همانند سایر مواد مخدر، باعث می‌شود که معتادان به آن پس از مدتی دوز مصرفی خود را افزایش دهند و در نهایت به مصرف مواد مخدر قوی‌تر و خطرناک‌تری روی آورده‌اند. بنابراین می‌توان بیان کرد که استفاده از این قرص به عنوان داروی تأخیری یا درمان زود انزالی ممکن است در ابتدا جوابگوی خواسته شما باشد ولی در نهایت می‌تواند منجر به اعتیاد و مشکلات شدیدتر گردد. بنابراین از این قرص فقط باید به عنوان دارویی برای ترک اعتیاد استفاده گردد و برای درمان زود انزالی باید به داروها و روش‌های مطمئن‌تر با احتمال خطر کمتر متوسل شد.

در نهایت امیدواریم از خواندن مطلب قرص b2 برای زود انزالی و عوارض در سایت بیوتی سنتر استفاده لازم را برده باشید، همچنین ما برای درمان زود انزالی پیشنهاد می دهیم راه های دیگری همجون درمان زود انزالی با عسل و دارچین و درمان زود انزالی با گیاهان دارویی و روشهای خانگی را تجربه نمایید.

1 نظر در “قرص b2 برای زود انزالی و عوارض آن

  1. علی گفت:

    قرص b2یکی از خطرناک ترین موادهای مخدرهست
    اکثر مردم عادی برای رفع زود انزالی از ان استفاده میکنند و بعدازچندروز وابسته میشوند
    خواهشا به هیچ وجه به سمت این ماده نرید
    مگربرای ترک مخدردیگر اونم نهایت تا۱۰ روز
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *