مقالات پزشکی

داروی زود انزالی

داروی زود انزالی

یکی از شایع ترین نگرانی ها در بین همسران مربوط به اختلال جنسی زود انزالی در مردان است که می تواند بر کیفیت رابطه جنسی اثر نامطلوب بگذارد چراکه انزال زودرس در مردان زمانی اتفاق می افتد که مرد توانایی جنسی خود را قبل از رسیدن به اوج لذت در رابطه از دست می دهد. اغلب افرادی که از این موضوع رنج می برند تنها در عرض چند دقیقه پس از تحریک به حالتی همانند ارگاسم رسیده و نمی توانند خود را برای ادامه رابطه در کنار شریک جنسی شان همچنان آماده نگه دارند به این دلیل که با انزال زودرس مواجه شده اند.

آمارها نشان می دهد که از هر سه مرد حداقل یکی از آن ها در طول زندگی خود با چنین تجربه ای مواجه شده است. ممکن است این شرایط برای مردان کمی نا امید کننده به نظر برسد و حتی در صورت عدم پیگیری برای درمان دچار عوارضی نظیر اضطراب یا افسردگی شوند؛ اما باید گفت این روزها برای برطرف کردن این اختلال جنسی علاوه بر درمان های خانگی و طبیعی، راهکارهای پزشکی و داروی زود انزالی نیز به کمک افراد آمده است و دیگر جای نگرانی برای این موضوع باقی نگذاشته است.

بهترین قرص و دارو تأخیری برای درمان زود انزالی در مردان چیست؟

بهترین قرص تأخیری برای درمان زود انزالی در مردان چیست؟

بهترین قرص تأخیری برای درمان زود انزالی در مردان چیست؟

انزال زودرس زمانی اتفاق می افتد که مرد یا شریک جنسی اش به هنگام برقراری رابطه جنسی زودتر از آنچه دوست دارد به انزال می رسد و میل جنسی خود را از دست می دهد. برای برخی از مردان احساس ناتوانی جنسی دردی بزرگ بوده اما از آنجایی که هر دردی درمان دارد با قطعیت می توان گفت افراد با انزال زودرس با مراجعه به پزشک و دریافت داروها به راحتی درمان خواهند شد. پزشک با بررسی شرایط بدنی و روحی فرد و نیز با تجویز یک سری آزمایشات سعی در پیدا کردن علت این موضوع خواهد کرد. انزال زودرس ممکن است به دلایل مختلفی روی دهد که با دانستن منشأ علت آن پزشک داروهای مؤثرتری را تجویز می کند و این اختلال جنسی به مراتب خیلی سریعتر درمان خواهد شد.

از دلایل اختلال زود انزالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل روحی: می تواند شامل مواردی نظیر افسردگی ها، اضطراب، داشتن رابطه جنسی در سنین پایین، عدم رضایت از وضعیت بدن، تجربه ناخوشایند تجاوز و غیره شود.

دلایل بیولوژیکی: این دلایل شامل یکسری بیماری های است که سلامت جسمی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد نظیر بیماری تیروئید ( بهم خوردن هورمون های بدن)، دیابت، عفونت مجاری ادرار و پروستات و حتی مصرف برخی داروها همانند داروی قند، فشار خون، داروهای مربوط به قلب و عروق و غیره

پژوهشگران در تحقیقات خود متوجه شدند که برخی داروها می تواند با تأثیر مستقیم روی عملکرد مغز در درمان زود انزالی مؤثر باشد و موجب کنترل و تأخیر در انزال به هنگام رابطه جنسی در فرد گردد. داروهایی که هم اکنون برای درمان این اختلال جنسی به کار می رود از دسته داروهای SSRIS هستند که از جمله آن ها می توان به سیتالوپرام، پاروکستین، فلوکستین، سرترالین اشاره کرد.

از بین این داروها بهترین داروی بازدارنده انتخابی بازجذب سروتونین به نام داپوکستین توانسته بیشترین کمک را به درمان زود انزالی بکند. پس می توان نتیجه گرفت یک عامل اساسی برای این رخداد ناخوشایند جنسی کاهش سروتونین و فعال نمودن گیرنده های مربوط به آن است که منجر به یک انزال سریع می‌گردد. باز هم تاکید می کنیم چنانچه قصد دارید به شیوه دارویی به درمان این اختلال بپردازید حتماً به پزشک مراجعه نمایید تا پس از معاینات لازم درمان دارویی را برایتان آغاز کند.

درمان طبیعی زود انزالی

درمان طبیعی زود انزالی

درمان طبیعی زود انزالی

زود انزالی به حالتی گفته می شود که مرد بلافاصله بعد از تحریک و نعوظ کامل و در همان ابتدای شروع نزدیکی جنسی و دخول به ارگاسم و انزال می رسد و دیگر توانایی ارضای جنسی همسر خود را ندارد. در اغلب موارد زود انزالی دلیل خاصی نداشته و نیازی به نگران شدن نیست. به عنوان مثال گاهی اوقات استرس و اضطراب یا فشار کاری و خستگی روی فرد سبب زود انزالی به هنگام بر قراری رابطه جنسی می شود و این ناراحتی یک امری گذرا خواهد بود.

یک روش ساده برای رفع انزال زودرس فشار دادن سر آلت تناسلی قبل از رخ دادن انزال است. ترک سیگار و داروها و مواد مخدر نیز به طور طبیعی به درمان این اختلال می انجامد. استفاده از کاندوم نیز پیشنهاد مناسبی برای افرادی است که سریع تر از زمان لازم به ارگاسم می رسند و دچار زود انزالی می شوند. پرهیز از هیجانات سریع و ناگهانی به هنگام بر قراری رابطه جنسی از راهکارهای مؤثر برای رفع انزال زودرس است. تمرینات طولانی پیش نوازی سبب شده تا مردان بتوانند هیجانات روانی به هنگام رابطه جنسی را کنترل کنند و تمرکز لازم برای جلوگیری از انزال زودرس را به دست آورند.

درمان زود انزالی خانگی

درمان زود انزالی خانگی

درمان زود انزالی خانگی

در گذشته داروهای پزشکی چندانی برای درمان این اختلال وجود نداشت و بسیاری از مردم از راهکارها و درمان های خانگی بهره می گرفتند. این درمان ها در عین ساده و ارزان بودن در دسترس همه افراد است حالا با هم به بررسی تعدادی از آن ها می پردازیم.

  • خوردن هندوانه

همه افراد هندوانه دوست دارند و از خوردن آن لذت می برند برای غلبه بر مشکل زود انزالی تنها کافی است تا هندوانه را به قطعات کوچک ببرید و قبل از خوردن روی آن کمی زنجبیل و نمک بپاشید. این میوه خوشمزه شل کننده عروق خونی بوده و جریان خون در آلت تناسلی را بهبود می بخشد و در درمان زود انزالی مؤثر است.

  • مصرف مارچوبه

مارچوبه از خواص دارویی بسیار زیادی برخوردار است و گفته شده خوردن آن سبب درمان زود انزالی در مردان می شود چراکه در مارچوبه ویتامین های زیادی وجود دارد که می تواند توانایی جنسی فرد را بهبود بخشد. برای مصرف آن می توان دو قاشق چای خوری پودر مارچوبه را با یک لیوان شیر مخلوط کرد و سپس آن را روی گاز قرار داده تا به مدت یک ربع با حرارت کم بجوشد. بهتر است برای درمان انزال زودرس روزی سه مرتبه از این ترکیب پر خاصیت استفاده کنید.

  • استفاده از نوشیدنی شیر، بادام، زعفران، هل و زنجبیل

زعفران یک داروی طبیعی ضد استرس و افسردگی بوده و در تقویت قوای جنسی نقشی بسیار پررنگ دارد. برای تهیه این نوشیدنی مقوی باید از شب قبل مقداری از بادام ها را در ظرفی خیس کرده و پوست آن ها را بگیرید و سپس آسیاب کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید در پایان مقداری هل، زنجبیل، زعفران بیفزاید و هر صبح آن را بنوشید.

  • استفاده از دارچین

کافی است تا از مقداری دارچین در غذاها و یا نوشیدنی های خود استفاده کنید.

  • مصرف نوشیدنی عسل و زنجبیل

زنجبیل به دلیل توانایی خود در درمان مشکلات جنسی از قبیل زود انزالی به عنوان یک داروی تقویت کننده قوای جنسی شناخته می‌شود. چنانچه زنجبیل و عسل را با هم ترکیب کنید باعث افزایش میل جنسی می شود. برای این منظور یک قاشق غذاخوری زنجبیل را با عسل مخلوط کرده و به مدت یک ماه هر روز از آن بخورید.

  • خرما

مصرف خرما نه تنها سبب رفع یبوست، کم خونی، مشکلات قلبی و غیره می شود بلکه برای درمان انزال زودرس نیز بسیار مفید است. می توان از خرما صبح هنگام پس از بیدار شدن از خواب و یا در شب قبل از خوابیدن به همراه یک لیوان شیر استفاده کرد.

قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی چیست؟

قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی

قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی

گفته می شود استفاده از ترکیب عسل و دارچین به عنوان قویترین دارو در درمان زود انزالی بشمار می رود. افرادی که دچار انزال زودرس هستند اغلب دارای طبع سرد بوده و دارچین با داشتن مزاج گرم خود پس از استفاده متابولیسم بدن را تسریع کرده و خون رسانی بخش هایی از بدن به خصوص نواحی آلت تناسلی را بهبود می بخشد و سبب تأخیر در انزال و نیز افزایش قوای جنسی می گردد. برای گرفتن نتیجه بهتر از این داروی گیاهی مؤثر بهتر است تا از مقادیر مساوی پودر دارچین، هل، زنجبیل، میخک، فلفل و به همراه تخم زردک، تخم شاهی، شقاقل ترکیبی را ساخته و خوب آسیاب کنید و در صبح، ظهر و شب به اندازه یک قاشق چای خوری به همراه شربت قند مصرف نمایید.

درمان گیاهی دیر انزالی زنان

درمان گیاهی دیر انزالی زنان

درمان گیاهی دیر انزالی زنان

جالب است بدانید که از مشکلات جنسی در زنان دیر انزالی می باشد که درست نقطه مقابل زود انزالی در آقایان است. برای درمان دیرانزالی در زنان نیز برخی داروهای گیاهی وجود دارد که می تواند قوای جنسی آن ها را بهبود بخشد چراکه انزال به موقع در خانم ها سبب افزایش لذت جنسی بین زوجین می شود و مطمئناً در کیفیت رابطه جنسی و رضایت از رابطه مؤثر خواهد بود. دیر انزالی در زنان هم ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که می توان از مشکلات روحی و روانی نظیر افسردگی ها تا مشکلات جسمی و بیماری ها و حتی مصرف برخی از داروها را بیان کرد.

چنانچه برای درمان دیر انزالی در زنان از دارچین، هل، زعفران، سیاه دانه، نعناع، گزنه و انار استفاده کنید پس از مدتی شاهد درمان دیر انزالی و افزایش قوای جنسی آن ها خواهید بود. به عنوان مثال از دارچین در داخل چای و یا نوشیدنی ها استفاده کنید و یا از دمنوش نعناع با استفاده از پودر نعناع و آب بهره ببرید. خوردن انار برای رفع دیر انزالی در زنان معجزه می کند چراکه باعث بهبود گردش خون در اندام های تناسلی می شود. بهتر است هر شب قبل از خواب از خوردن انار لذت ببرید و قوای جنسی خود را بهبود ببخشید.

درمان زود انزالی با طب سنتی

درمان زود انزالی با طب سنتی

درمان زود انزالی با طب سنتی

بسیاری افراد به دنبال درمان زود انزالی با طب سنتی هستند. در طب سنتی اسلامی اعتقاد بر این است که غلبه طبیعت سرد بر بدن سبب بیماری ها از جمله زود انزالی در مردان می شود به همین علت گفته می شود از خوردن سردی ها نظیر دوغ، ، فست فودها نظیر سوسیس کالباس، کدو، همبرگر، ماءالشعیر، نسکافه قبل از رابطه جنسی بپرهیزید.

هر فرد بر اساس طبیعت بدنش باید از مواد غذایی مناسب برای تقویت قوای جنسی اش استفاده کند. می توان از نسخه های پر تکرار برای درمان انزال زودرس به استفاده از شش تا هفت عدد انجیر با کندر اشاره کرد.

  1. از دیگر درمان های طب سنتی به کاربردن عسل و سیاهدانه با هم است. هر شب قبل از خواب یک قاشق عسل را به همراه هفت عدد سیاه دانه مصرف کنید.
  2. تعدادی میخک به همراه زعفران و فلفل سیاه را خوب کوبیده تا نرم شود و پس از آن با مقادیری مناسب از عسل مخلوط کنید و هر روز در سه وعده آن را مصرف کنید.
  3. ترکیب عرق بیدمشک و بهارنارنج و نوشیدن آن به میزان دو فنجان در روز در درمان زود انزالی بسیار مفید است.
  4. ماساژ شکم، آلت تناسلی و بیضه ها با ترکیب دو روغن زیتون و کنجد به مدت 40 شب در درمان زود انزالی مفید است.
  5. مصرف نخود به همراه پیاز و روغن زیتون و فلفل سیاه را فراموش نکنید.
  6. استفاده از ارده و شیره انگور در سه الی چهار وعده غذایی
  7. پرهیز از آمیزش با شکم پر

کلام آخر

به یاد داشته باشید که فکر کردن به موضوع اختلال زود انزالی سبب افزایش استرس در شما شده و حتی سبب بدتر شدن آن می شود. با پیشرفت علم پزشکی و وجود درمان های طبیعی و سنتی دیگر جای نگرانی برای چنین موضوعاتی وجود ندارد. گاهی حتی یک مشاوره درمانی ساده می تواند سبب بهبود در روابط زناشویی شده و به رفع اختلال های جنسی نظیر زود انزالی کمک فراوانی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *