مقالات پزشکی

ساعت هوشمند مخصوص ناشنوایان

ساعت هوشمند مخصوص ناشنوایان

همانطور که می دانید، در جامعه افراد زیادی هستند که از مشکل ناشنوایی رنج می برند و تعداد آن ها نیز کم نیست. این افراد بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند. از آن جایی که معلولیت یک امر شخصی است، تکنولوژی تلاش می کند که به کمک این دستگاه ها، تجربیات عمیق و لذت بخشی را برای مردم به ارمغان بیاورد و روش هایی را ابداع کند که افراد بتوانند این سیستم ها را با توجه به نیازهای مخصوص به خود، شخصی سازی کنند.

در سال های اخیر پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن تجیزات نوین و پیشرفته، توانسته قدم بزرگی برای رفع مشکل ناشنوایان کند. همچنین برای افرادی که کاملا دچار مشکل ناشنوایی هستند، گجت ها و تجهیزاتی روی کار آمده است که زندگی را برای این دسته از افراد جامعه بسیار راحت تر و دلچسب تر کرده است. از جمله این تجهیزات می توان به ساعت هوشمند مخصوص ناشنوایان اشاره نمود که در این مقاله قصد داریم به برخی از بهترین این تجهیزات و گجت ها بپردازیم و شما را با آن ها آشنا کنیم.

ساعت هوشمند مترجم Time2Translate Smartwatch

ساعت هوشمند مترجم Time2Translate Smartwatch

ساعت هوشمند مترجم Time2Translate Smartwatch

امروزه با ظهور فناوری های نوین و پیشرفته، همچنین وجود ترجمه ماشینی، گجت های جالبی به بازار آمده اند. نحوه کار این گجت ها به این گونه است که، بعد از دریافت صدا، آن را ترجمه کرده و به گوش افرادی که دارای شنوایی کم هستند، یا به زبان دیگری تسلط ندارند، انتقال می دهند.

یکی از این گجت ها، که با نام تجاری Time2Translate Smartwatch خرید و فروش می شود، یک ساعت هوشمند است. این ساعت مختص این کار طراحی شده است و وظیفه آن ترجمه زبان های مختلف به یکدیگر است.

ساعت هوشمند صوتی SoundWatch مخصوص ناشنوایان

ساعت هوشمند صوتی SoundWatch

ساعت هوشمند صوتی SoundWatch

این ساعت، نتیجه تحقیقات پژوهشگران دانشگاه واشنگتن می باشد.

نحوه کار ساعت صوتی SoundWatch به این صورت است که با رصد کردن صدا های مهم موجود در محیط اطراف فرد، ان ها را شناسایی می کند و صاحب خود را با لرزش خاصی آگه می کند. این صدا ها می توانند صدای بوق ماشین، بوق مایکروویو، زنگ هشدار آتش و… باشند.

این ساعت می تواند به افراد کم شنوا کوک کند صدا های طبیعت، جنگل، دریا و… را بشنوند و احساس حضور در آن مکان پیدا کنند. بنابراین استفاده از این ساعت باعث تجربه های متفاوتی می شود و در برقراری ارتباط آن ها با محیط پیرامونشان، تاثیر بسزایی دارد.

در طراحی این ساعت از تکنولوژی یاد گیری ماشینی استفاده شده است. این روش به این گونه است که صدای اطراف ضبط شده و به تلفن فرد کم شنوا یا ناشنوا ارسال می شود. بعد از بررسی و تجزیه و تحلیل، شناسایی صدا صورت می گیرد. در صورت مرتبط بودن صدا، کاربر با دریافت پیامی از طریق تلفن هوشمند خود متوجه موضوع می شود.

نکته: از مزایای این ساعت نسبت به ساعت های هوشمند دیگر می توان به ماندگاری زیاد قدرت باتری و همچنین قدرت پردازش نسبتا خوب آن اشاره کرد.

این ساعت با همه مزایا و فوایدی که دارد، همچنان از مشکلاتی چون تشخیص صدا ها و… برخوردار است که جای تحقیق و کنکاش را برای محققان گذاشته است.

ساعت هوشمند با بو و رایحه Sensor Wake برای ناشنوایان

ساعت هوشمند با بو و رایحه Sensor Wake

ساعت هوشمند با بو و رایحه Sensor Wake

یکی دیگر از گجت هایی که به کمک افراد کم شنوا و ناشنوا آمده است، ساعت های هوشمنی هستن که با پخش کردن بو و رایحه های مختلف فرد را از محیط اطراف و اتفاقات آن آگاه می سازند.

این ساعت هوشمند قابلیت این را دارد که برای بیدار کردن افراد کم شنوا و… به جای پخش یک صدای تکراری و اذیت کننده، یک رایحه دلچسب را در محیط پخش کند و باعث آغاز روزی پر نشاط برای کاربران شود.

نحوه کار با این ساعت هوشمند به این صورت است که کاربر، ساعت بیدار شدن خود را تنظیم می کند و سپس کپسول با رایحه مورد علاقه خود را در داخل آن قرار می دهد. با این کار در ساعت مقرر، با رایحه مورد علاقه خود از خواب بیدار می شود. معمولا از این کپسول ها می توان حدود 60 بار استفاده کرد و همچنین دارای رایحه های مختلفی از جمله نعنا، قهوه و …  هستند.

قابلیت های ساعت های هوشمند

  • قابلیت اتصال Bluetooth
  • اتصال به سیستم هایLTE ، WiFi ، NFC و GPS
  • اطلاع از نوتیفیکیشن ها فقط با روشن کردن صفحه ساعت هوشمند و بدون نیاز به خارج کردن اسمارت فون از جیب

معایب ساعت های هوشمند

  • عمر کوتاه باتری
  • قیمت نسبتا بالا
سخن پایانی

در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم که شما عزیزان را با کلیت ساعت های هوشمند مخصوص ناشنوایان و کم شنوایان و همچنین نحوه عملکرد آن ها آشنا کنیم. ساعت های هوشمند، از جمله گجت های خاصی هستند که در سال های اخیر پا به  به بازار فناوری گذاشته اند و نظر بسیاری از افراد جوامع مختلف را به خود جلب کرده اند. این ساعت ها با هدف جایگزینی اسمارت فون ها طراحی شده و پا به عرصه فناوری و تکنولوژی نهادند. استقبال بی نظیر از ساعت های هوشمند، نشان دهنده به نتیجه رسیدن این هدف است. همچنین می توانید تجهیزات آرایشی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود جمله عصا طبی و پزشکی و انواع ماسک پزشکی و دستکش پزشکی را از فروشگاه بیوتی سنتر به صورت خرید مستقیم و بدون واسطه خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *