مقالات پزشکی

کوکتل رفع سیاهی دور چشم

کوکتل رفع سیاهی چشم

یکی از مشکلاتی که در ظاهر افراد تاثیر زیادی دارد، سیاهی و پف زیر چشم می باشد.سیاهی دور چشم مشکلی است که ممکن است برای هر فردی بروز پیدا کند ولی در برخی افراد مانند:افراد مسن،افراد با زمینه های ژنتیکی و افراد تیره پوست بسیار رایج تر می باشد.

به طور کلی دو نوع روش درمانی برای رفع سیاهی چشم وجود دارد.روش اول روش درمان های خانگی برای رفع سیاهی دور چشم می باشد و روش دوم استفاده از روش های علمی و پزشکی.

روش های درمانی‌ خانگی برای رفع سیاهی دور چشم

روش های درمانی‌ خانگی برای رفع سیاهی دور چشم

روش های درمانی‌ خانگی برای رفع سیاهی دور چشم

  1. کمپرس سرد: یکی از روش های پرکاربرد خانگی برای رفع سیاهی دور چشم، استفاده از کمپرس سرد می باشد. کمپرس آب سرد به کاهش تورم و انقباض عروق گشاد شده کمک زیادی می کند.
  2. خواب کافی: یکی دیگر از روش های موثر برای رفع سیاهی دور چشم، خواب کافی می باشد.همانطور که می دانید کم‌خوابی موجب کدر یا رنگ‌پریدگی پوست شده و تیرگی‌ها و سیاهی‌های دور چشم را نمایان‌تر می‌کند. بهتر است برای جلوگیری از سیاهی دور چشم و افزایش سلامت پوست بین ۷ تا ۸ ساعت در شبانه‌‌روز بخوابید.
  3. بالا نگه داشتن سر هنگام استراحت: سعی کنید، هنگام خواب، سر خود را با چند بالش بالا نگه دارید تا از تجمع مایعات زیر چشم که موجب پف و تورم می‌شوند جلوگیری کنید.  
  4. استفاده از چای کیسه‌ای: استفاده از چای کیسه‌ای سرد نیز می‌تواند به بهبود سیاهی دور چشم کمک کند. همانطور که می دانید چای کیسه ای دارای کافئین و آنتی‌اکسیدان است که این دو ماده می‌تواند باعث بهبود گردش خون شود، عروق خونی را منقبض کرده و از تجمع مایع زیر چشم جلوگیری کند.

 

روش های درمانی پزشکی برای رفع سیاهی دور چشم:

روش های درمانی پزشکی برای رفع سیاهی دور چشم:

روش های درمانی پزشکی برای رفع سیاهی دور چشم:

  • مزوتراپی
  • خالکوبی پزشکی برای تزریق رنگدانه درون پوست
  • استفاده از پرکننده‌ی بافت برای پنهان کردن عروق خونی و رنگدانه‌های تیره
  • برداشتن چربی اضافی، برداشتن سلول‌های چربی‌ و پوست اضافی نیز می‌تواند باعث صافی و نرمی سطح پوست شود
  • تزریق چربی یا ژل تزریقی مصنوعی 
  • مصرف کوکتل های رفع سیاهی چشم برای کاهش رنگدانه های تیره دور چشم  پس از روش درمانی مزوتراپی

ویژگی های کوکتل های رفع سیاهی دور چشم:

  • کاهش تیرگی های اطراف چشم پس از مزوتراپی
  • ازبین بردن مایعات انباشته وچربی اطراف چشم و کاهش پف چشم
  • کاهش چین‌وچروک‌های اطراف چشم با پرکردن فضاهای بین بافتی دور چشم
  • تقویت رگ‌های خونی ومایعات مرطوب‌کننده
  • آبرسانی پوست دور چشم و جلوگیری از تجمع رادیکال های آزاد

کوکتل های رفع سیاهی چشم معمولا از چه موادی تشکیل شده اند؟

کوکتل های رفع سیاهی چشم معمولا شامل مواد مغذی همچون: ویتامین c،سیلیکون ارگانیک،کافیین،استیل تراپپتید، هگزاپپتید،هیالورونیک اسید ، هیالورونیک اسد و پپتید می باشد که این مواد موجب سفتی ،شادابی ،استحکام ورطوبت پوست می شود  ودر رفع  چین و چروک نواحی حساسی چون دور چشم تاثیر زیادی خواهند داشت. 

نحوه عملکردکوکتل های رفع سیاهی دور چشم چگونه است ؟

ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که عملکرد کوکتل های رفع سیاهی دور چشم بر روی پوست چگونه است؟ یا اینکه این محصول چگونه موجب رفع سیاهی نواحی دور چشم می گردد؟

در جواب به چنین سوالاتی باید گفت در فرمول اصلی چنین محصولاتی، ترکیباتی از پیتیدهای بیومیمتیک استفاده شده است که این ترکیبات تاثیر مستقیمی بر نواحی اطراف چشم می‌گذارد و موجب رفع تیرگی‌های دور چشم می‌شود. معمولا پس از تزریق کوکتل رفع سیاهی دور چشم به داخل پوست، این محصول به لایه‌های زیرین پوستی نفوذ پیدا کرده و از طریق آبرسانی به این نواحی، کمک زیادی به بازسازی و تجدید قبای لایه‌های زیرین پوستی و اپیدرم می‌کند. علاوه بر آن و همانطور که پیش‌تر اشاره شد، این محصول با جلوگیری از انتقال ملانین به کراتینوسیت‌ها از سنتز ملانین جلوگیری کرده و خاصیت ارتجاعی لایه‌های زیرین پوست را بهبود می‌بخشد و موجب افزایش سنتز الاستین و کلاژن‌های پوستی می‌شود.

نحوه استفاده از کوکتل های رفع سیاهی چشم:

نحوه استفاده از کوکتل های رفع سیاهی چشم

نحوه استفاده از کوکتل های رفع سیاهی چشم

یکی از مهمترین نکاتی که حتما باید مورد توجه قرار گیرد، نحوه‌ی استفاده از کوکتل های رفع سیاهی دور چشم می باشد؛ به عبارت دیگر طریقه‌ی درست مصرف چنین محصولاتی موجب افزایش اثر گذاری این مواد بر روی پوست های تیره دور چشم می گرردد که از این طریق درمان تیرگی دور چشم، نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت.

مسئله‌ی مهمی که باید در این زمینه حتما به آن توجه داشت این است که برای استفاده از کوکتل های رفع سیاهی دور چشم ، با توجه به این که نواحی دور چشم از حساسیت بالایی برخوردار هستند و در صورتی که می‌خواهید این محصول را به شکل تزریقی مصرف کنید، لازم است که حتما با یک پزشک متخصص مشورت کرده و کار تزریقات کوکتل رفع سیاهی چشم را به او بسپارید.

تزریق این کوکتل ها به نواحی دور چشم، باید هر دو هفته یک بار صورت گیرد تا رویه‌ی درمان نتیجه‌ای موثر داشته باشد. تزریق باید به شکل کاملا کم عمق در قسمت گودی زیر چشم انجام شود و در هر طرف از صورت و در گودی زیر چشم، ۲ الی ۳ بار تزریق انجام شود. روش دیگر این است که در زمان انجام میکرونیدلینگ یا پس از آن، کوکتل را با استفاده از یک سرنگ کاملا بهداشتی و استریل شده و به شکلی آرام در نواحی اطراف چشم بریزید تا جذب پوست شود.

سخن پایانی

ما امروز در سایت بیوتی سنتر به موضوع مهم حفاظت و سلامتی برای پوست دور چشم و رفع تیرگی دور چشم پرداختیم و تمامی موضوعات مهم درباره کوکتل رفع سیاهی دور چشم را بررسی کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مورد استفاده قرار گرفته باشد، همچنین شما عزیزان می توانید در قسمت نظرات سایت سئوالات خود را از ما بپرسید.

بیوتی سنتر مرکز اصلی فروش آنلاین تجهیزات و لوازم پزشکی در ایران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *