مقالات پزشکی

نرم افزار پالس اکسیمتر برای آیفون و اندروید؛ اندازه گیری آنلاین اکسیژن خون

نرم افزار پالس اکسیمتر برای ایفون و اندروید؛ اندازه گیری آنلاین اکسیژن خون

آیا تابه‌حال از نرم افزار پالس اکسیمتر استفاده کرده‌اید؟ ابتدا بهتر است بدانید دستگاه پالس اکسیمتر چیست؟ سنسور اکسیژن خون یا پالس اکسیمتر (SpO2) از تجهیزات پزشکی ضروری است که بسیاری از مردم در خانه دارند. اما اگر به دلایلی آن را ندارید، راه هایی برای تبدیل گوشی هوشمند خود به حسگر اکسیژن خون به عنوان راه حل وجود دارد. بنابراین، بهترین برنامه پالس اکسیمتر کدام است؟

چندین نرم افزار پالس اکسیمتر وجود دارد که می توانید در دستگاه اندروید یا iOS خود دانلود کنید تا از درصد اشباع اکسیژن در بدن خود مطلع شوید. توصیه می کنیم برای تشخیص پزشکی بیماری از پالس اکسیمترهای معمولی استفاده کنید. در ادامه به معرفی نرم افزارهای پالس اکسیمتر می پردازیم.

بهترین برنامه پالس اکسی متر برای گوشی شما (اندروید/iOS)

۱. نرم افزارBlood Oxygen

این نرم افزار پالس اکسیمتر که به سادگی برنامه اکسیژن خون نام دارد، می تواند برای دریافت اطلاعات در مورد اشباع اکسیژن و ضربان قلب شما استفاده شود. این برنامه دارای یک رابط کاربری ساده است و حتی زمانی که برای اولین بار از آن استفاده می کنید بسیار آسان است. این برنامه امتیاز کلی 4.6 را از 7000 رتبه بندی در اپ استور دریافت کرده است. استفاده از برنامه Blood Oxygen رایگان است و با تبلیغات مزاحم بارگذاری نمی شود. این برنامه برای اندروید، آیفون و اپل واچ در دسترس است.

۲. نرم افزار CarePlix Vitals

نرم افزار CarePlex Vitals

CarePlix Vitals یک برنامه جدید است که در هند خبرساز شده است. این نرم افزار پالس اکسیمتر توسط یک استارت آپ مستقر در کلکته توسعه یافته است و می تواند برای اندازه گیری سطح SpO2 در خون، ضربان قلب و تعداد تنفس استفاده شود. توسعه دهندگان می گویند که آنها الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی را در برنامه قرار داده اند که دقت تشخیص را بهبود می بخشد.

در حال حاضر، CarePlix Vitals هیچ هزینه ای برای تشخیص اشباع اکسیژن از شما دریافت نمی کند. با این حال، فقط پس از ایجاد یک حساب کاربری رایگان کار می کند و دکمه های فیس بوک و Google SSO را ارائه نمی دهد. این برنامه قبلا برای اندروید و iOS در دسترس بود، اما اکنون از گوگل پلی خارج شده است.

۳. نرم افزار Pulse Monitor

یکی دیگر از برنامه های محبوب اندازه گیری آنلاین اکسیژن خون برای گوشی های هوشمند، مانیتور پالس است که سطوح SpO2 و ضربان قلب را تشخیص می دهد. این برنامه به طور خودکار داده های جمع آوری شده را در یک دفتر یادداشت دیجیتال ذخیره می کند تا بتوانید سطح اکسیژن خود را در طول زمان پیگیری کنید.

با این حال، این نرم افزار پالس اکسیمتر برای تعداد محدودی از دستگاه‌های دارای حسگر داخلی، از جمله Galaxy Note4/Edge/5/7/8/9، Galaxy S6/7/8/9/10 و انواع پلاس آنها کار می‌کند. اما این بدان معناست که می تواند اعداد دقیق تری نسبت به گوشی های هوشمند با سنسور اختصاصی ارائه دهد. مانیتور پالس فقط برای اندروید 5.0 و نسخه‌های جدیدتر در دسترس است.

۴. نرم افزار Apple Health

 نرم افزار Apple Health

کسانی که آیفون دارند می توانند از اپلیکیشن داخلی Apple Health به عنوان ردیاب اشباع اکسیژن خون استفاده کنند. در برنامه، به Browse > Respiratory > Blood Oxygen بروید و روی Add Data ضربه بزنید. در اینجا می توانید داده های مختلفی مانند خواندن اکسی متر، تاریخ و زمان را اضافه کنید. شما می توانید این اطلاعات را در قالب یک نمودار برای تجزیه و تحلیل سلامت خود مشاهده کنید.

اگر اپل واچ سری 6 را دارید که دارای حسگر SpO2 است، برنامه Health می تواند به طور خودکار داده های اکسیژن خون را پر کند. شما می‌توانید پالس اکسیمترهای مجهز به بلوتوث مانند Nonin و iHealth را پیدا کنید که می‌توانند داده‌ها را با برنامه Health همگام‌سازی کنند.

۵. نرم افزار Pulse Oximeter Tracker

برنامه «ردیابی پالس اکسیمتر» برای دستگاه های اندرویدی دارای نسخه 4.3 و بالاتر در دسترس است. همانطور که از نام این نرم افزار پالس اکسیمتر پیداست، تنها می‌توان از آن برای پیگیری سطوح SpO2 و ضربان قلب پس از اندازه‌گیری با استفاده از اکسی‌متر استفاده کرد. می‌توانید داده‌های اشباع خون را به همراه تاریخ و زمان اضافه کنید. با گذشت زمان، روندی را مشاهده خواهید کرد که چگونه سطح اکسیژن خون و ضربان قلب شما در نوسان است.

کلام آخر

در این مقاله نرم افزارهایی را معرفی کردیم که با کمک آنها می توانید میزان اکسیژن خون خود را کنترل کنید. با این حال، استفاده از دستگاه های پالس اکسیمتر قابل اعتمادتر توصیه می شود. نرم افزار پالس اکسیمتر روی دستگاه شما چگونه کار می کند؟ از تجربیات خود برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *