مقالات پزشکی

صابون های گیاهی روشن کننده پوست

صابون های گیاهی روشن کننده پوست

صابون های گیاهی روشن کننده پوست یکی از بهترین و سالمترین داروها برای پوست صورت می باشند. این دارو ها به علت اینکه درصد زیادی از آن را عصاره گل و گیاه تشکیل می دهد طبیعی ترین و بهترین جایگزین برای دارو های شیمیایی می باشند. روشن کنندگی و طبیعی جلوه دادن پوست یکی از ویژگی های بارز این صابون ها می باشد.

 همچنین بیشتر صابون های گیاهی خاصیت های ضد آلرژی و ضد التهاب دارند و عملا پوست انسان به آن ها هیچ گونه حساسیتی ندارد. مگر این که در موارد خاص. در این جا چند تا از بهترین صابون های گیاهی روشن کننده پوست را معرفی میکنیم.

چند تا از بهترین صابون های گیاهی روشن کننده پوست

چند تا از بهترین صابون های گیاهی روشن کننده پوست

چند تا از بهترین صابون های گیاهی روشن کننده پوست

صابون روشن کننده گیاهی گل سیتو

صابون روشن کننده گیاهی گل سیتو

صابون روشن کننده گیاهی گل سیتو

صابون گل سیتو به علت وجود درصد زیادی آربوتین و اسید کوژیک در آن که این مواد مانع از تولید ملانین در پوست می شوند بسیار معروف است. همچنین گل سیتو باعث شفافیت و روشن شدن پوست می شود. این صابون در عین حال یک آنتی اکسیدان قوی و صد کک و مک پوست است. خاصیت صد عفونی و صد قارچی این صابون نیز یکی از ویژگی های بارز آن است. علاوه بر این ها گل سیتو دارای خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی پوست نیز می باشد.

صابون روشن کننده پوست گل سیتو حاوی عصاره گیاهی به نام انگور خرس (Bearberry) است، که این عصاره خاصیت صد اکسیدانی خیلی قوی دارد. عمده استفاده این صابون برای پوست های تیره و دارای لک  بسیار مفید می باشد.

مواد تشکیل دهنده گل سیتو عمدتا روغن های گیاهی، اسید چرب نارگیل، اسید های کوژیک، روغن بادام، موم زنبور عسل، لانولین، هیدوکسید سدیم، ادتا و اسانس ها می باشند. که یکی از بهترین ترکیب ها ممکن برای شفاف سازی پوست به شمار می روند. گل سیتو در انواع ترکیب های مختلف وجود دارد.

موارد مصرف گل سیتو

این صابون در مواردی همچون بیماری های قارچی پوست، پوست های دارای کک و مک ، بیماری های ملاسما و هیپرپیگمانتاسیون بسیار کاربرد دارد.

صابونی تی تری یا دیتروین

صابونی تی تری یا دیتروین

صابونی تی تری یا دیتروین

صابو دیتروین حاوی عصاره گیاهی می باشد و عملا یک صابون صد آکنه، جوش و ضد حساسیت های پوستی می باشد. استفاده از این صابون از ایجاد بیش از حد چربی پوست جلوگیری می کند و به مرور مانع ایجاد لک و جوش در صورت می شود. روشن کنندگی و طبیعی جلوه دادن پوست صورت نیز یکی از مزایای استفاده از صابون تی تری میباشد.

نام دیگر تی تریل روغن درخت چای می باشد، این صابون علاوه بر خاصیت های ضد جوش و ضد لکی که داری یک آنتی باکتری قوی و یک تسکین دهنده درد در صورت نیز می باشد. همچنین تی تریل به خاطر اینکه چربی های اضافی تولید شده توسط پوست را به مرور جذب میکند و عملا به صورت مستقیم از ایجاد جوش ها و لک ها در صورت چلوگیری می کند و یک صابون گیاهی روشن کننده و مرطوب کننده پوست می باشد. این صابون در بیماری های قارچی، آلرژی ها و در دفع جوش ها و آکنه ها بسیار به پوست کمک می کند.

صابون گیاهی روشن کننده پوست دئودراگ

صابون گیاهی روشن کننده پوست دئودراگ

صابون گیاهی روشن کننده پوست دئودراگ

دئودراک یک صابون روشن کننده پوست و از بین برنده لک های صورت می باشد. ائن صابون حاوی ویتامین A، روغن های گیاهی، موم زنبور عسل و… می باشد. مواد تشکیل دهنده ی آن عمدتا عصاره های گیاهی و طبیعی هستند که همه ی آن خاصیت شادابی را برای پوست به ارمغان می آورند.

یکی از ویژگی های بارز این صابون عمل لایه برداری و جوان سازی پوست صورت می باشد که در نوع خودش بی نظیر است. همچنین این صابون دارای اثرات ضد التهابی و ضد خشکی پوست می باشد و پوست را همیشه در حالت نرمال قرار می دهد. برای انواع پوست ها مناسب است و کمتر پوستی نسبت به آن حساسیت نشان می دهد.

همچنین  در این صابون موم زنبور عسل  نیز به کار رفته .  فرمولاسیون دئودراک دارای اثرات ضد قارچی و ضد باکتریایی بوده و به همین دلیل مصرف این محصول می تواند اثرات ضد عفونی کنندگی هم داشته باشد. همچنین موم عسل  موجود در آن می تواند تمامی آلودگی ها را به خود جذب کرده و مانع از نفوذ آن ها به درون پوست شود. به این ترتیب در اثر مصرف این محصول سم زدایی نیز صورت می گیرد. به خاطر همین این صابون نیز یکی از بهترین صابون های گیاهی روشن کننده پوست به شمار می رود.

صابون روشن کننده پوست لیلاک بلژیک

صابون روشن کننده پوست لیلاک بلژیک

صابون روشن کننده پوست لیلاک بلژیک

این محصول فاقد مواد صابونی می باشد و به صورت صددرصد طبیعی و گیاهی در دسترس می باشد. مواد تشکیل دهنده لیلاک حاوی A.H.A و آربوتین، شیرین بیان، بری بری و توت سفید هستند. این صابون و مواد تشکیل دهنده آن به شادابی، روشنی و ڵطافت پوست بسیار کمک می کنند. همچنین این صابون به پوست صورت خاصیت مرطوب کنندگی و شادابی می بشخد و تیرگی های پوست را با داشتن خاصیت های آربوتین، اسکراب زردالو و TCC  ازبین می برد و از شر لک ها و جوش ها نگه میدارد.

همچنین از این صابون به عنوان استفاده روزانه نیز کاربرد دارد و جایگزین بسیار خوبی برای صابون های معمولی می باشد. با انواع پوست ها سازگار است و عملا پوست انسان با آن دچار حساسیت نمی شود. یکی دیگر از ویژگی ها بارز این صابون خاصیت رطوبت رسانی برای پوست و شادابی آن است. همچنین برای درمان لک و جوش های پوست بسیار مفید می باشد و در درمان آفتاب سوختگی پوست نیز کاربرد دارد و با تازه سازی بافت پوست به شادابی آن بسیار کمک می کند.

در حال حاضر لیلاک یکی از بهترین صابون های گیاهی روشن کننده پوست می باشد که بسیار پر مصرف و پر کاربرد است.

صابون روشن کننده پوست عصاره انار علاج

صابون روشن کننده پوست عصاره انار علاج

صابون روشن کننده پوست عصاره انار علاج

صابون های علاج صابون هایی گیاهی هستند که از عصاره میوه های و گیاهان ساخته می شوند. این صابون از عصاره انار ساخته شده است و خاصیت روشن کنندگی و مرطوب کنندگی پوست را دارد. یکی از ویژگی های بارز این صابون لایه برداری از پوست و  تازه سازی بافت های پوستی می باشد. در درمان چین و چروک های پوستی نیز کاربرد دارد.

همچنین صابون عصاره انار علاج با بیشتر پوست ها سازگار می باشد و در کمتر مواردی پوست با آن سچار حساسیت می شود. از این صابون میتوانید روزانه استفاده کنید و آن را جایگزین صابون های معمولی خود کنید. همچنین صابون عصاره انار علاج مناسب برای پوست خشک , پوست چرب , پوست حساس , پوست معمولی و پوست آکنه ای می باشد. این صابون نیز یکی از صابون های روشن کننده پوست گیاهی میباشد که عملکردی بسیار مناسب برات شادابی پوست دارد.

این صابون، بدون هیچ ماده افزودنی شیمیایی ساخته شده است.  به خاطر اینکه انار دارای پروتئین ها، موادهای چرب، هیدراتهای کربن، کلسیم ها، فسفرها، آهن های سدیم، پتاسیم، رایبوفلاوین، نیاسین، ویتامین سی و تانن می باشد پس در درمان بسیاری از بیماری های پوستی و آلرژی ها  از آن میتوان استفاده کرد، به همین  دلیل این صابون را از مواد تشکیل دهنده پوست و برگ میوه انار ساخته اند تا به درمان این بیماری ها کمک کند . همچنین این صابون در درمان جوش و لک و ترمیم جای جوش و لک بسیار موثر می باشد و عمالا یک صابون گیاهی روشن کننده پوست بسیار پرکاربرد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *