مقالات پزشکی

مرکز فروش کپسول اکسیژن در تهران و کرج + راهنمای خرید و خرید آنلاین

مرکز فروش کپسول اکسیژن در تهران و کرج + راهنمای خرید + خرید آنلاین

کپسول اکسیژن یکی از تجهیزات پزشکی با ظاهری استوانه ای شکل و حاوی گاز اکسیژن است. این کپسول ها توانایی ذخیره گاز اکسیژن تحت فشار بالا و با غلظت نزدیک به 88 درصد را دارد. کپسول های اکسیژنی که سایز بزرگ تری دارند، برای مراکز درمانی مناسب تر می باشند اما کپسول های کوچک تر که از جنس آلومینیوم و قابل حمل هستند و برای جابجایی و استفاده خارج از خانه مناسب هستند.

اکسیژن نقش بسیار مهمی دارد و به فرد بیمار کمک می کند تا راخت تر نفس بکشد و در دوران بیماری خواب بهتری داشته باشد که تاثیر زیادی در بهبودی زودتر بیمار دارد.

انواع کپسول اکسیژن

انواع کپسول اکسیژن

انواع کپسول اکسیژن

به طور کلی کپسول های اکسیژن به چهار دسته تقسیم می شوند که باهم به معرفی و بررسی این چهار مورد می پردازیم :

  • کپسول های اکسیژن گاز فشرده شده : این نوع از کپسول ها دارای مخازن کوچکی هستند. این کپسول را متناسب با میزان مورد نیاز اکسیژن پر می کنند. کپسول اکسیژن گاز فشرده‌شده دارای یک کنسانتره ثابت نیز می باشد برای استفاده در خانه باید از آن استفاده کرد و همچنین یک مخزن کوچک اکسیژن برای استفاده بیرون از خانه را دارد.
  • کپسول های اکسیژن POC : این نوع کپسول نیز جزو کپسول های قابل حمل به حساب می آید. این نوع کپسول هوای اطراف شمارا به اکسیژن بسیار غلیظ فیلتر می کند و شما می توانید از آن تنفس کنید. کپسول های قابل حمل از نظر قیمت نسبت به کسپول های غیر قابل حمل، کمی گران تر است.
  • کپسول های اکسیژن مایع : این نوع کپسول ها نیز مخزن کوچکی دارند و قابل شارژ مجدد هستند.مخزن اکسیژن این کپسول با لوله 50 فوتی جابجا می شود. مخزن کپسول اکسِژن گاز مایع در مقایسه با دیگر کپسول ها، بزرگ تر است. وزن این کپسول 55 کیلو گرم و قد آن 75 سانتی متر می باشد.
  • کپسول های اکسیژن قابل‌حمل یا سرپایی : دارای سیلندر های کوچک از جنس آلومینیوم و ظروف اکسیژن مایع هستند که می توانید با استفاده از OCD از این نوع کپسول استفاده کنید. همانطور که از نامش پیدا است، به راحتی قابل حمل است و برای همین منظور ساخته شده اند.

سایز و حجم انواع کپسول اکسیژن

سایز و حجم های مختلف کپسول اکسیژن

سایز و حجم های مختلف کپسول اکسیژن

کپسول های اکسیژن در پنج سایز گوناگون تولید می شوند که به شما معرفی می کنیم :

  • کپسول اکسیژن 2-5 لیتر : این کپسول‌ها کوچک و قابل حمل هستند و برای ورزشکاران، کودکان، نوزادان، کوهنوردان در ارتفاعات بالا مورد استفاده قرار می گیرند.
  • کپسول اکسیژن 5 لیتر : کپسول های پنج لیتری به منظور حمل در داخل اتومبیل‌ های شخصی و یا آمبولانس‌ها کاربرد دارند. این کپسول‌ها حداکثر 3 تا 4 ساعت توانایی رساندن اکسیژن را دارند.
  • کپسول اکسیژن 10 لیتر : مناسبت ترین کپسول برای کلینیک های درمانی و همچنین منازل هستند و یا تنظیم مصرف
  • کپسول اکسیژن 20 لیتر : کپسول های 20 لیتری اکثرا در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی مانند درمانگاه‌ها و همچنین برای جابجایی طولانی مدت بیمار در آمبولانس استفاده می شود.
  • کپسول اکسیژن 40 لیتر : کپسول های 40 لیتری نیز به مانند 20 لیتری‌ها، بخاطر بزگ بودن اندازه، برای استفاده های طولانی مدت در بیمارستان‌ها و آموبلانس‌ها استفاده می شود. ضمن اینکه تحت هیچ شرایطی نباید از کپسول های 20 لیتری و 40 لیتری در منزل استفاده کنید.

کپسول اکسیژن برای مبتلایان کرونا

کپسول اکسیژن برای مبتلایان کرونا

کپسول اکسیژن برای مبتلایان کرونا

اکسیژن درمانی خانگی به تدریج در بین بیماران کرونا با علائم خفیف به عنوان راهی برای ممانعت از بستری در بیمارستان و کاهش هزینه های درمان به حساب می آید.

طبق هشدار سازمان غذا و دارو، روش اکسیژن درمانی باید حتما با نظارت پزشک باشد زیرا اگر با نظارت پزشک و رعایت نکات ایمنی نباشد، قطعا ضرر این کار بیشتر از سودش است.

نظارت بر اکسیژن تراپی در خانه به کمک دستگاه پالس اکسی متر ایده خوبی می باشد به خاطر این موضوع که این دستگاه می تواند به بیمار در مورد بروز قریب الوقوع و خطرناک مشکلات تنفسی هشدار دهد. هنگامی که میزان اشباع اکسیژن به زیر 92 کاهش یافته باشد، ممکن است نیاز به مراقبت پزشکی باشد.

در صورتی که نیاز به استفاده از اکسیژن تراپی در خانه برای بیماری پیش بیاید، این کار باید به شیوه ای ایمن و طبق تجویز و تحت نظارت مستقیم پزشک انجام شود و همچنین راه اندازی این عمل نیز باید توسط یکی از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی صورت بگیرد.

هنگام استفاده از دستگاه باید نکات ایمنی لازم را جهت پیشگیری از آسیب به بیمار و خطرات احتمالی دستگاه رعایت کنید.

همچنین اگر برای بیماران کرونایی قصد خرید کپسول اکسیژن را دارید ما در سایت بیوتی سنتر مقاله کاملی را در ارتباط با خرید کپسول اکسیژن برای کرونا و معرفی بهترین برندها نموده ایم.

کپسول اکسیژن برای دیگر بیماران

کپسول اکسیژن برای دیگر بیماران

کپسول اکسیژن برای دیگر بیماران

اگرچه این روز‌ها از کپسول اکسیژن به منظور بهبود حال بیماران مبتلا به کرونا استفاده می شود، بیماری های دیگری نیز هستند که اگر فردی دچارشان شود، نیاز به کپسول های اکسیژن برای درمان دارند. این بیماری‌ها که مانع از رسیدن اکسیژن به ریه می شوند، عبارتند از :

  • ذات الریه (پنومونی)
  • آسم
  • بیماری مزمن انسداد ریوی COPD
  • آماس ریوی
  • آپنه تنفسی در هنگام خواب Sleep Apnea

برای تنظیم درجه کپسول اکسیژن برای تنگی نفس و کرونا لطفا مقاله مربوط به آن را در سایت بیوتی سنتر مطالعه فرمایید.

بهترین کپسول های اکسیژن موجود در بازار ایران

بهترین کپسول های اکسیژن موجود در بازار ایران

بهترین کپسول های اکسیژن موجود در بازار ایران

کپسول های اکسیژن در مدل های گوناگونی در ایران تولید می شود. کپسول های چینی فولادی، چینی آلومینیومی جزو قدیمی ترین کپسول‌ها به حساب می آید. کپسول های چینی دارای استاندارد جهانی ISO است. کپسول های چینی هرساله با تغیراتی از جمله پایین آمدن وزن تحمل فشار بیشتر، حدود سی سال است در ایران استفاده می شوند.

برای آموزش نحوه استفاده از کپسول اکسیژن لطفا به قسمت بلاگ سایت بیوتی سنتر مراجعه فرمایید.

نکات مهم در خرید کپسول اکسیژن

نکات مهم در خرید کپسول اکسیژن

نکات مهم در خرید کپسول اکسیژن

از وضعیت تنفسی بیمار خود اطلاع پیدا کنید، به عنوان مثال اگر وضعیت بیمار در حالت نرمال بود و اختلال تنفسی شدیدی نداشت، استفاده از یک کپسول 10 لیتری برای شما مناسب است.

به وجود علامت استاندارد ISO دقت کنید. اگر کپسولی که قصد خریدش را داشتید دارای علامت ISO نبود، ممکن است اشکالاتی به وجود بیاید بنابراین توصیه می کنیم از خرید کپسول های فاقد از گواهی استاندارد خودداری کنید.

از مراکز معتبر خریداری کنید : برای تهیه کپسول اکسیژن استاندارد حتما از افرادی که تجربه خرید را داشته اند مشورت بگیرید و از مراکز معتبر و قانونی اقدام به خرید کنید. ضمن اینکه با توجه به اندازه ی کپسول، قیمت‌ها نیز متفاوت خواهند بود.

نکات مربوط به اجاره کپسول اکسیژن

نکات مربوط به اجاره کپسول اکسیژن

نکات مربوط به اجاره کپسول اکسیژن

برای اجاره کپسول اکسیژن، باید به نکات مهمی توجه کنید زیرا معمولا کپسول هایی اجاره داده می شوند که قبلا استفاده شده اند.

اگر بنا به هر دلیلی نیاز به خرید کپسول ندارید و می خواهید یک کپسول اکسیژن را اجاره کنید، حتما به .ضعیت سیلندر کپسول دقت نمایید. انتهای سیلندر باید صاف و یکدست باشد. اگر هرگونه جای جوشکاری در سیلندر مشاهده کردید، به هیچ عنوان نسبت به اجاره آن کپسول اقدام نکنید.

نحوه صحیح نگهداری کپسول اکسیژن

نحوه صحیح نگهداری کپسول اکسیژن

نحوه صحیح نگهداری کپسول اکسیژن

  • هرگز کپسول را در کنار لوازم گرمایشی مانند بخاری قرار ندهید.
  • به هیچ عنوان با دست های چرب یا روغنی و لیز به کپسول دست نزنید.
  • دمای مکانی که کپسول در آنجا نگهداری می شود نباید بالا باشد.
  • کپسول را به دور از دسترس کودکان قرار دهید.

آیا شارژ کپسول اکسیژن امکان پذیر است؟

آیا شارژ کپسول اکسیژن امکان پذیر است؟

آیا شارژ کپسول اکسیژن امکان پذیر است؟

بله، روش های گوناگونی برای شارژ مجدد کپسول های اکسیژن وجود دارد. می توانید با مراجعه به بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی کپسول خود را شارژ کنید.

همچنین می توانید با مراجعه به مرکزی که کپسول را از آنجا تهیه کردید، اقدام به شارژ آن کنید. این دو روش عادی ترین راه برای شارژ کپسول شما به حساب می آید. به هیچ وجه درصورت نداشتن آگاهی لازم، اقدام به شارژ کپسول توسط خود نکنید.

مرکز فروش کپسول اکسیژن در تهران و کرج در کجاست؟

مرکز فروش کپسول اکسیژن در تهران و کرج

مرکز فروش کپسول اکسیژن در تهران و کرج

مراکز زیادی در شهر های تهران و کرج، در زمینه ی تولید و فروش و اجاره ی کپسول های اکسیژن مشغول فعالیت می کنند که منتخبی از این مراکز را به شما معرفی می کنیم :

  • فروشگاه لوازم پزشکی دکتر جابر

آدرس : استان البرزکرج استان البرز، کرج، شهید بهشتی، دکتر همایون، بین نریمانی و گندم بخش

  • تجهیزات پزشکی بیماریار

آدرس : هفت تیر-خیابان شهید زیرک زاده- خیابان گلزار غربی- پلاک 47

  • مرکز فروش کپسول اکسیژن شاهسوند

آدرس : منطقه 4، استخر، مرکز فروش کپسول اکسیژن شاهسوند

  • فروشگاه اینترنتی اکسیژن ساز آزطب

آدرس سایت : azteb.com

  • فروشگاه امداد اکسیژن

آدرس : خیابان ولیعصر، نرسیده به سه راه، کوچه حسین سخنور، پلاک 12، واحد 1

  • فروشگاه گاز اکسیژن کرج

آدرس : کرج، مصباح، خیابان مصباح،، ساختمان پزشکان مصباح

  • صنایع گازی پرستلی

آدرس : کرج، شهرک صنعتی بهارستان، خیابان گلستان یکم، نبش جنوبی چهارراه اول

کلام پایانی
در آخر

در آخر

اکنون که برای خرید کپسول اکسیژن نکات لازم را مشاهده نمودید می توانید با خیال راحت کپسول مورد نیاز برا بر حسب نیازمندی خود تهیه کنید. حتما از مراکز معتبری که معرفی شد، اقدام به خرید کپسول اکسیژن بکنید تا دچار مشکلات احتمالی ناشی از بی کیفیت بودن محصول خریداری شده نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *